داچیا اطلاعات تکمیلی در مورد اولین گیربکس نیمهاتوماتیک تاریخ خود را ارائه داده است. این گیربکس که همراه با موتور TCe 90 در مدلهای لوگان، لوگان MCV، ساندرو و ساندرو استپوی عرضه میشود، به صورت ۵ سرعته دستی بدون کلاج و با عنوان Easy-R است که گفته میشود نسبت به گیربکسهای دستی معمولی، راحتی بیشتری را برای راننده به همراه دارد.
تا پایان سال جاری میلادی، تمام مدلهای لوگان، لوگان MCV، ساندرو و ساندرو استپوی همراه با سیستم گیربکس جدید Easy-R در دسترس خواهند بود و همانطور که داچیا میگوید، «قیمت مناسبی برای استفاده از آن درنظر گرفته شده است». مصرف سوخت ترکیبی موتورهای TCe 90 در کنار گیربکس Easy-R برابر ۴/۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است. همینطور آلودگی CO₂ برای مدلهای ساندرو، لوگان و لوگان MCV معادل ۱۰۹ گرم در هر کیلومتر است که این میزان برای مدل ساندرو استپوی به ۱۱۵ گرم میرسد. این آمار شباهت زیادی به عملکرد مدلهای با گیربکس دستی دارند.
سیستم انتقال قدرت Easy-R به یک سری محرّکهای الکترومکانیک با کنترل کامپیوتری مجهز است که به عنوان جایگزین راننده، در آزاد کردن کلاج، تعویض دنده و درگیر کردن دوباره کلاج نقش دارند. برای این گیربکس دو حالت میتوان انتخاب کرد؛ «درایو» و «منیوال». در حالت «درایو»، راننده از برخی کارهای خاص مانند درگیر و رها کردن کلاج و انتخاب دنده، آزاد است و سیستم انتقال قدرت، خودش بهترین تصمیم را در رابطه با مصرف سوخت و شتابگیری میگیرد. ولی در حالت «منیوال» راننده در مورد زمان انتخاب و تعویض دندهها تصمیمگیری میکند. برای انتخاب این حالت، راننده باید «دسته دنده» را به موقعیت "M" حرکت دهد و برای بالا و پایین کردن دندهها از + یا – استفاده کند.