1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فولکس واگن تیگوان 2017

فولکس واگن تیگوان 2017

25 شهریور 1394
  • 0

فولکس‌واگن پیش از آغاز نمایشگاه فرانکفورت نسل جدید تیگوان را تأیید کرد و اعلام کرد که برای اولین بار SUV این شرکت بر روی پلت فرم MQB ساخته می‌شود.نسل دوم تیگوان وارد رقابت داغ بخش SUV های جمع‌وجور خواهد شد و به لطف پلتفرم تازه آن با ابعادی بزرگ‌تر اما سبک‌تر از رقبایی همچون هوندا CR-V، تویوتا RAV4 و مزدا CX-5 وارد میدان خواهد شد.

مدل جدید تیگوان باوجود ۵۰ کیلوگرم وزن کم‌تر، ۶۰ میلی‌متر طویل‌تر، ۳۰ میلی‌متر عریض‌تر، و ۳۳ میلی‌متر کم ارتفاع تر از قبل شده است و فاصله بین دو محور آن با ۷۷ میلی‌متر افزایش به ۲۶۸۱ میلی‌متر رسیده است.

به‌عنوان یک نتیجه، فولکس‌واگن می‌گوید فضای داخلی کابین آن برای سرنشینان عقب بهبود یافته است، برای مثال، فضای زانو برای سرنشینان عقب ۲۹ میلی‌متر بیشتر شده و علاوه‌براین، صندلی عقب نامتقارن از هم جداشده‌اند و می‌توان آن‌ها را تا ۱۸۰ میلی‌متر تنظیم طولی کرد. ظرفیت صندوق نیز با افزایش ۱۴۵ لیتر افزایش به ۶۱۵ لیتر رسیده است، که با جمع‌کردن صندلی‌های عقب این ظرفیت آن به ۱۶۵۵ لیتر خواهد رسید.

و همه‌چیز به اینجا ختم نمی‌شود، چراکه در پاییز سال ۲۰۱۶، احتمالاً فولکس‌واگن یک نسخه دیگر از تیگوان بافاصله‌ی دو محور بیشتر و افزوده شدن یک ردیف صندلی دیگر را برای ایالات‌متحده آمریکا و چین معرفی خواهد کرد.

فولکس‌واگن هشت موتور را برای تیگوان در نظر گرفته است که، چهار موتور بنزینی TSI با قدرت‌های ۱۲۳، ۱۴۸ ، ۱۷۸ و ۲۱۷ اسب بخار و چهار موتور دیزلی TDI با توان‌های ۱۱۳، ۱۴۸، ۱۸۷ و ۲۳۷ اسب بخار در نظر گرفته است.

تیگوان با هر دو مدل دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک (برای موتورهای قدرتمندتر) در دسترس خواهد بود، ویژگی‌های اسپورت جدید آن با امکان افزایش ارتفاع سواری و یک کنترل فعال 4MOTION جدید همراه است که اجازه می‌دهد تا رانندگان سیستم تمام چرخ محرک را به‌صورت جداگانه تنظیم کند. تمام نسخه‌ها ممکن است با ویژگی آفرود (۲۵.۶ درجه زاویه تقرب به‌جای ۱۸.۳ درجه) در چرخ‌های جلو عرضه شوند. مدل جدید در حال حاضر از حداکثر ظرفیت بار ۲۵۰۰ کیلوگرم بهره می‌برد.

سیستم ترمز خودکار جهت پیشگیری از برخورد و سیستم کمکی کنترل محیط و نظارت بر عابر پیاده با امکان ترمز اضطراری به‌عنوان امکانات استاندارد ازجمله ویژگی‌های ایمنی جدید آن هستند.

فولکس‌واگن همچنین نسخه R-Line تیگوان را با ویژگی‌های اسپرت استاندارد و رینگ‌های آلیاژ ۱۹ اینچی استاندارد و ۲۰ اینچی قابل انتخاب، رنگ‌های متنوع، سپرهای متفاوت، اسپویلر یکپارچه، صندلی‌های اسپورت و همچنین فرمان و دکور داخلی اسپورت عرضه خواهد کرد.

 فولکس واگن تیگوان 2017

 فولکس واگن تیگوان 2017

 فولکس واگن تیگوان 2017

 فولکس واگن تیگوان 2017

 فولکس واگن تیگوان 2017

 فولکس واگن تیگوان 2017

 فولکس واگن تیگوان 2017

 فولکس واگن تیگوان 2017

منبع پدال


نظرات