کمپانی بامو خبر داد که نرخ تولید بامو سری 3 از 10 میلیون گذشته است. این خودرو که تولید آن با جشنی همراه بود و تولید کل بامو های سری 3 را هشترقمی کرد، در کارخانه مونتاژ مونیخ آلمان به تولید رسید. این خط تولید، این خودرو را نه در تریم M3 درشتهیکل بلکه از نسل F30 بامو 320d LCI با رنگ آبی سلطنتی به تولید رساند. مشخصات این خودرو هم بهمثابه تریم آن ملایم و سطح متوسط بود. بهطوریکه موتور دیزل چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو پاور دوقلو قادر است 187 اسببخار نیرو و 400 نیوتنمتر گشتاور تولید کند.
هرمن بوهرر مدیر کارخانهٔ مونیخ دراینباره گفت:
داستان موفقیت سری 3 بامو از همین کارخانهٔ مونیخ شروع شد و حالا در همین کارخانه بهخوبی به نقطهٔ مهمی رسیده است. درواقع تولید این خودرو نقطه عطفی در تاریخ است و تولید آن در کارخانهٔ ما برای من و تیم این کارخانه افتخار بزرگی محسوب میشود.
امروز، این کارخانه روزانه 1000 خودرو تولید میکند که نیمی از این تعداد خودرو، بامو سری 3 هستند. این کارخانه همچنین تنها کارخانهای است که تمام شش نسل بامو سری 3 از نسل اول E21 و معرفی آن در سال 1975 گرفته تا مدل 2015 در آن تولیدشده است.
بعد از E21 نسل E30 وارد بازار شد که مسلماً لوکستر از مدلهای سری 3 بود. معرفی مدل قویتر این سری یعنی M3 پایههای شهرت این سری را محکم کرد. در سال 1991 کمپانی بامو از مدل E36 پرده برداشت، این نسل اولین نسلی بود که از سوپاپ چند زمانه وانوس بهره میبرد. در سالهای بعدی دههٔ نود معرفی E46 باعث ایجاد سیر تکاملی در سری 3 شد که منجر به تولید E90 در سال 2004 شد.
بعد از گذر سریع در این چهار دهه از مدل اصلی این خودرو به نسل F30 بامو سری 3 LCI رسیدهایم. شاید برخی از مردم دوست داشته باشند که به روزهای خوب گذشته برگردند روزهایی که سری 3 واقعاً متفاوت بود. در 40 سالگی و ادامهٔ این مسیر باور داریم که مردم متقاعد شدهاند که بهترینها هنوز در راه هستند.