1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جگوار F-Type R کانورتیبل، یک جنگجوی مسلح

جگوار F-Type R کانورتیبل، یک جنگجوی مسلح

1 مهر 1394
  • 0
  • 6722

وقتی صحبت از خودروهای کانورتیبل یا رودستر می‌شود، انتظار یک ماشین سرگرم کننده و جذاب را داریم که در تعطیلات آخر هفته بتواند تجربه‌ای لذت بخش را فراهم سازد. اما این روزها، مرز بین خودروهای اسپرت کوپه و کانورتیبل درهم شکسته است و خودروهای روبازی را شاهدیم که همپای برادران کوپه اسپرت خود می‌توانند آسفالت خیابان را خراش دهند.

جگوار اف تایپ چه در نسخه کوپه و چه در نسخه کانورتیبل خود خودرویی قابل احترام است. تقریباً فرقی نمی‌کند که کدام مدلان را انتخاب کنید چون در هر حال شما را شگفت زده می‌کند. البته برای کسانی که به دنبال این همه هیجان نیستند، پیشنهادات ضعیف‌تری از جمله نسخه شش سیلندر نیز وجود دارند. اما طرف ما در اینجا موجودی با قلب 8 سیلندر مجهز به سوپرشارژر است.

پیشرانه V8 تمام آلومینیومی جوار با حجم 5 لیتر می‌تواند قدرت 550 اسب بخار را در دور موتور 6500 و گشتاور عظیم 680 نیوتن متر را در دور موتور 2500 آزاد نماید. برای انتقال این همه نیرو از یک گیربکس 8 سرعته خودکار با امکان تعویض و شیفت دستی استفاده شده است و جالب تر این که انتقال نیرو به هر چهار چرخ صورت می‌گیرد یعنی این یک رودستر دو نفره ADW واقعی است.

پس طبیعی است که باید انتظار عملکرد مطلوبی از آن داشته باشیم. شتاب صفر تا 96 آن 3.4 ثانیه و شتاب صفر تا 160 آن 8.1 ثانیه است. این نسخه با وجود محدود کننده الکترونیکی سرعت تنها می‌تواند به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

با این وجود و موارد مطرح شده، به نظر می‌رسد که این خودرو تا حد زیادی به حوزه خودروهای سوپر اسپرت رده پایین نزدیک شده است. البته در یک رقابت، مرسدس AMG GT S کوپه تقریباً در هر زمینه‌ای در بخش عملکرد بهتر بود. با این حال قیمت نسخه پایه مرسدس از 130 هزار دلار شروع می‌شود و نسخه مورد رقابت نیز 151 هزار دلار قیمت داشت. در مقابل آن جگوار با قیمت پایه 107 هزار دلاری در نسخه روباز نهایتاً قیمتی 113 هزار دلاری در مدل فول دارد. بنابراین در برابر پول پرداختی برای جگوار، خودروی مقرون به صرفه‌تری را دریافت می‌کنید.

جگوار شتاب جانبی 0.98 جی را می‌تواند تحمل کند که البته ناشی از ساختار سفت و محکم و تعلیق تنظیم شونده و تایرهای چسبنده پیرلی است. بدین ترتیب این خودرو همانند یک خفاش چسبیده به دیوار در مسیرهای پر پیچ و خم به جاده می‌چسبد. انتقال نیرو به هر چهار چرخ نیز به همراه فرمان بسیار دقیق آن نقش بسزایی در این موضوع دارند. مصرف سوخت این خودرو نیز در هنگام تست به میزان 13 لیتر اندازه‌گیری شد که برای یک خودروی 1850 کیلویی با پیشرانه 550 اسبی آن هم در هنگام آزمون‌های پرفشار رقمی مطلوب به نظر می‌رسد. مصرف سوخت این خودرو در بزرگراه هم 10.23 لیتر اعلام شده است.

سواری با این جگوار خوش تیپ با سقف باز شده همراه با صدای پرطنین اگزوز آن و تعویض دستی دنده‌های گیربکس با سرعت بالا می‌تواند جذابیت بالایی داشته باشد. بدون شک این یکی از ماشین‌های فوق العاده انگلیسی تا کنون است.

 جگوار F-Type R کانورتیبل، یک جنگجوی مسلح

 

 جگوار F-Type R کانورتیبل، یک جنگجوی مسلح

 جگوار F-Type R کانورتیبل، یک جنگجوی مسلح

 جگوار F-Type R کانورتیبل، یک جنگجوی مسلح

 جگوار F-Type R کانورتیبل، یک جنگجوی مسلح

 جگوار F-Type R کانورتیبل، یک جنگجوی مسلح

 جگوار F-Type R کانورتیبل، یک جنگجوی مسلح

 جگوار F-Type R کانورتیبل، یک جنگجوی مسلح

 جگوار F-Type R کانورتیبل، یک جنگجوی مسلح

 جگوار F-Type R کانورتیبل، یک جنگجوی مسلح

 جگوار F-Type R کانورتیبل، یک جنگجوی مسلح

 جگوار F-Type R کانورتیبل، یک جنگجوی مسلح

 جگوار F-Type R کانورتیبل، یک جنگجوی مسلح

 جگوار F-Type R کانورتیبل، یک جنگجوی مسلح

 جگوار F-Type R کانورتیبل، یک جنگجوی مسلح

 جگوار F-Type R کانورتیبل، یک جنگجوی مسلح

 جگوار F-Type R کانورتیبل، یک جنگجوی مسلح

 جگوار F-Type R کانورتیبل، یک جنگجوی مسلح

 جگوار F-Type R کانورتیبل، یک جنگجوی مسلح

 جگوار F-Type R کانورتیبل، یک جنگجوی مسلح

 جگوار F-Type R کانورتیبل، یک جنگجوی مسلح

منبع پدال



نظرات