1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. برنامه های تویوتا برای گسترش فعالیت در بازار ایران

برنامه های تویوتا برای گسترش فعالیت در بازار ایران

31 شهریور 1394
  • 0

 برنامه های تویوتا برای گسترش فعالیت در بازار ایران

مدیران ایرتویا به عنوان نمایندگی کمپانی تویوتا در ایران در نشست مطبوعاتی از برنامه های بلند مدت این شرکت برای بازار ایران و شرایط جدید واردات سخن گفتند.در این نشست ضمن مرور برخی مشکلات نظیر کج سلیقگی در تعیین حجم موتور به عنوان معیار لوکس بودن خودرو و نگاه غیر ثمربخش به مسئله واردات خودروهای چینی ،به استراتژی کلی شرکت برای خدمات دهی به محصولات تویوتا در حد معیارهای جهانی این کمپانی پرداخته شد.ایرتویا حتی در دوران تحریم نیز به این مهم توجهی خاص داشته است و موفق به کسب دو مقام خدمات پس از فروش از طرف کمپانی مادر شده است.

ورود خودروهای هیبریدی جدید نظیر نسل تازه پریوس و مدل هیبریدی تویوتا کمری،تویوتا RAV4 ،لکسوس CT200h و شاید نمونه هیبریدی لکسوس ES،از جمله دیگر اخبار مهم در خصوص برنامه بلند مدت ایرتویا در ایران است.در مبحث قیمت گذاری خودروهای هیبریدی نیز با توجه به گران تر بودن قیمت پایه این خودروها نسبت به نمونه های بنزینی،به نظر می رسد که اختلاف قیمت 15 الی 20 درصدی مدل های هیبریدی تویوتا و لکسوس که با قیمتی کمتر از مدل بنزینی به فروش می رسند،گویای محقق شدن وعده دولت در اعمال تعرفه 4% برای خودروهای هیبریدی باشد،البته گفتنی است که به دلیل تکنولوژی خاص و پیشرفته این خودروها، ایرتویا تنها برای خدمات رسانی به خودروهای هیبریدی شرکت تعهد می پذیرد و برای خودرهایی هیبریدی که به صورت غیر شرکتی و متفرقه به کشور وارد می شود،تعهدی را در انجام سرویس ها و گارانتی ارائه نمی کند.

ایرتویا همچینن قصد دارد تا با همکاری شرکت آرین تاکسی،حدود 5000 دستگاه تاکسی هیبریدی شامل انواع پریوس و کمری هیبریدی را به ناوگان تاکسی رانی بیافزاید.جالب تر آنکه این خودروها در مالکیت شرکت آرین موتور خواهند بود و در حدود 10 هزار نفر راننده که توسط شرکت استخدام می شوند در دو شیفت با این خودروهای کم مصرف و پاک فعالیت خواهند کرد.این فعالیت علاوه بر کاستن از میزان آلودگی هوا،صرفه جویی اقتصادی عظیمی را ناشی از مصرف کمتر سوخت به دنبال خواهد داشت و همچنین به اشتغال زایی برای بیش از 10 هزار نفر منجر می شود.در این طرح جالب خودروهای پریوس برای استفاده درون شهری و نمونه های کمری هیبریدی برای استفاده برون شهری و تاکسی فرودگاهی در نظر گرفته می شوند و استهلاک اندک خودروهای تویوتا نیز تضمینی برای کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری در این پروژه خواهند بود.

فهیمی ،مدیرعامل ایرتویا همچنین در ادامه نشست خبری،ارتباط کمپین نخریدن خودروهای صفر کیلومتر با وارد کنندگان را غیر منطقی دانست و تاکید کرد که اصولا بازار خودروهای تولید داخل،با بازار خودروهای وارداتی مانند تویوتا تداخل قیمتی ندارد و چنانچه دولت قصد دارد با تعرفه حمایتی از نفوذ بیشتر خودروسازان چینی بکاهد،باید در عوض افزایش تعرفه خودروهای لوکس و ایجاد موانع بیشتر برای واردات خودروهای کره ای،اروپایی یا ژاپنی،به ایجاد زیر ساخت هایی برای جلوگیری از خودروهای بی کیفیت چینی که به طور معمول قیمت ناچیز و حجم موتور اندکی دارند، بپردازد.




نظرات