کوچکترین مدل شاسیبلند هیوندای در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت برای اروپا معرفی شده است. اگر توسان و سانتافه برای کارهای شما بیش از اندازه بزرگ هستند، هماکنون هیوندای با یک کراساور بسیار کوچک به سراغ شما آمده است.
این مدل جدید، شبیه به i20 است که ارتفاع آن اندکی بالا آمده باشد (۲۰ میلیمتر افزایش ارتفاع از سطح زمین). در واقع، این خودرو یک پنج در هاچبک است که سعی کرده با لایههای پلاستیکی بدنه و صفحات حائل جلو و عقب، به نوعی روی پنجه پاهای خود بایستد و با ریلهای سقفی مانند برادران بزرگترش جلوه کند.
در همین حال، نباید انتظار یک سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک داشته باشید؛ چرا که i20 اکتیو تنها به صورت دیفرانسیل جلو ارائه خواهد شد و بنابراین شاید بهتر باشد که کمتر وارد مسیرهای سخت شود.
این مدل جدید برگرفته از i20، راه را برای استفاده از موتور یک لیتری توربوشارژر سه سیلندر هموار خواهد کرد؛ چرا که اولین مدلی است که این پیشرانه جدید را دریافت میکند. موتور جدید یک لیتری کاپا T-GDI دارای انژکتور مستقیم است و به دو صورت خروجی ۹۸ و ۱۱۸ اسببخار در اختیار قرار میگیرد. در همین حال، در هر دو حالت، حداکثر گشتاور خروجی برابر ۱۷۱/۶ نیوتنمتر در ۱۵۰۰ دور بر دقیقه خواهد بود. امّا تفاوت در سیستم انتقال قدرت خواهد بود که برای موتور ۹۸ اسببخاری از یک گیربکس ۵ دنده دستی استفاده میشود، در حالی که برای نسخه ۱۱۸ اسببخاری، نمونه ۶ دنده آن به کار برده میشود. هیوندای برای مصرف سوخت و آلودگی دیاکسید کربن i20 اکتیو با موتورهای جدید نیز آماری به ترتیب، برابر ۴/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و ۱۰۶ گرم در هر کیلومتر اعلام کرده است.
i20 اکتیو همچنین صاحب یک تنظیم جدید برای سیستم تعلیق و طراحی ظاهری تهاجمیتر شده و مطابق گفته هیوندای، برای مشتریان فعال و پر جنب و جوش ساخته شده است.
هیوندای از اوایل سال آینده میلادی i20 اکتیو را در بازار اروپا به فروش خواهد رساند و به نوعی، چهارمین فرم بدنه این خودروساز کرهای برای تولید یک واگن کاربردی در رقابت با مدلهایی چون اشکودا فابیا کومبی و سئات ایبیزا ST محسوب میشود. ضمناً موتور جدید از اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی برای تمام مدلهای سری i20 در دسترس قرار خواهد گرفت.