1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اینفینیتی بدون پیشرانه GT-R

اینفینیتی بدون پیشرانه GT-R

6 مهر 1394
  • 0

موتور پرقدرت GT-R دیگر در سینه اینفینیتی Q50 قرار نخواهد گرفت. پیش از این گفته می‌شد که اینفینیتی برای رقابت با غول‌هایی چون بام و M3 و مرسدس C 63 AMG قرار است موتور پرقدرت و افسانه‌ای نیسان GT R را در خودروی Q50 Eau Rouge به خدمت بگیرد اما اکنون این برنامه کنسل شده است.

به گفته نیسان این برنامه واقع بینانه نبوده و بسیار پرهزینه خواهد بود. بنابراین تمرکز روی خودروهای لوکس‌تر و با امکانات بیشتر خواهد بود تا خودروهای اسپرت.

اینفینیتی Q50 Eau Rouge برای اولین بار در نمایشگاه خودروی دیترویت در سال 2014 رونمایی شد و ظاهر عضلانی و بدنه آئرودینامیکی آن به همراه قطعات فیبر کربنی نشان از خودرویی فراتر از انواع عادی Q50 داشت.

در پشت قوس‌های بدنه و فضای داخلی لوکس آن، یک قلب از جنس نیسان GT-R قرار داشت که با وجود 6 سیلندر و حجم 3.8 لیتر، قادر بود با کمک توربوشارژر دوقلو، نیروی عظیم 568 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن متر را استخراج نماید. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو ارسال می‌شد.

در مقایسه، یک BMW M3 تنها 431 اسب بخار قدرت و 551 نیوتن متر گشتاور دارد در حالی که نیروی مرسدس C 63 AMG به 510 اسب بخار و گشتاور آن به 700 نیوتن متر می‌رسد.

با وجود مرگ زود هنگام Q50 Eau Rouge هنوز اینفینیتی قصد دارد مدل‌های با عملکرد بالای اسپرتی از آن را تولید کند. از جمله مدل دیزلی با عملکرد بالا و وزن بهینه شده این خودرو.

 اینفینیتی بدون پیشرانه GT-R

 اینفینیتی بدون پیشرانه GT-R

 اینفینیتی بدون پیشرانه GT-R

 اینفینیتی بدون پیشرانه GT-R

 اینفینیتی بدون پیشرانه GT-R

 اینفینیتی بدون پیشرانه GT-R

 اینفینیتی بدون پیشرانه GT-R

 اینفینیتی بدون پیشرانه GT-R

منبع پدال



نظرات