حضور بامو X5 در بازار از سال 2000 تاکنون همواره مؤثر و پرقدرت بوده است. دیدگاه و انتظارات ما نسبت به خودروهای شاسی بلند خیابانی با وجود چنین خودروهایی به طور کامل ارتقا یافته است. پیش از حضور بامو های سری x و مرسدسهای GL تنها میتوانستیم روی انواع لندروور و رنجروور و البته جیپهای چروکی در این کلاس حساب باز کنیم.
در سال 2016 این شرکت مونیخی یک مدل هیبریدی از نسل جدید X5 را معرفی کرده است. این خودرو از یک پیشرانه بنزینی 2.0 لیتری چهار سیلندر با توربوشارژر دوقلو و یک موتور الکتریکی سود میبرد.
نیروی تولیدی موتور درون سوز به 240 اسب بخار میرسد در حالی که قوای موتور الکتریکی تنها 111 اسب بخار است. گشتاور موتور بنزینی هم 350 نیوتن متر و موتور الکتریکی 250 نیوتن متر است. خروجی ترکیبی این موتورها با یکدیگر در نهایت به 313 اسب بخار و 450 نیوتن متر میرسد. این نیرو توسط یک گیربکس 8 سرعته خودکار استپ ترونیک به جفت دیفرانسیلها منتقل میشود.
با وجود این پیشرانه پرقدرت، این خودروی شاسی بلند بزرگ و سنگین وزن قادر است در تنها 6.5 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. بیشینه سرعت آن نیز به صورت الکترونیکی به 209 کیلومتر بر ساعت (130 مایل بر ساعت) محدود گردیده است.
تغییرات این مدل نسبت به قبل از نظر ظاهری و داخل کابین چشمگیر نیستند. روی قوس گلگیر جلو یک دریچه برای شارژ باتریها قرار داده شده است. در داخل کابین هم یک نمایشگر LED در مرکز داشبورد نصب شده و مواردی چون میزان انرژی الکتریکی و شارژ باتریها را نشان میدهد. فضای بار این خودرو هم نسبت به سایر مدلهای X5 مقداری پایینتر قرار دارد. فضای بار این مدل بین 34.2 تا 72.5 فوت مکعب بسته به تا کردن صندلیهای ردیف دوم متغیر است.
در مورد مشخصات و تواناییهای این خودرو مخصوصاً میزان مصرف سوخت که مهمترین پارامتر در یک خودرو هیبریدی به شمار میرود باید به مصرف سوخت 4.27 لیتری آن در هر صد کیلومتر اشاره کنیم. بعلاوه این که با نیروی ذخیره شده در باتریها نیز میتوان 21 کیلومتر مسافت را طی نمود.