مهندسان آلفا رومئو در حال آزمایش یک نمونه اولیه استتار شده از فیسلیفت جدید جولیتا در خیابان تورین ایتالیا بودند که در دام خبرنگاران افتادند.در حقیقت، اکثر خودرسازان اصلی، معرفی جایگزین برای مدلهای خود را تا حدود پنج سال به تأخیر میاندازند (گاهی اوقات کمتر) و برندهای معتبر برای از دست ندادن بازار در این مدت حدود چهار فیسلیفت معرفی میکنند. اما، به نظر میرسد آلفا رومئو با طراحی قوی خود توانسته جولیتا را از سال ۲۰۱۰ بر روی خط تولید نگه دارد و در سال ۲۰۱۶ بهجای جایگزین، فیسلیفت آن را عرضه میکند.
درواقع جولیتا یکی از زیباترین خودروها در بخش داغ هاچبکها است که بهشدت بحثبرانگیز است، اما حتی بهترینها هم نیاز به یک بازنگری و تجدیدنظر دارند.
ما کاملاً متقاعد نشدیم که این مدل مورد آزمایش نسخه نهایی است، اما اگر این نسخه نهایی باشد، تفاوتهای ناچیزی با مدل فعلی دارد. به نظر میرسد جلوپنجره و نماد آلفا بر روی سپر عمیقتر و زیباتر شده (شبیه به جلوپنجره سدان جدید جولیا) و ممکن است، سپر تغییرات دیگری هم داشته باشد که در زیر استتار پنهان شده است. اما بدنه که همیشه بخش پرهزینه هر فیسلیفت گسترده میباشد، به نظر میرسد در این نمونه بدون تغییر باقیمانده است.
جاسوسها نتوانستند تصاویری از داخل کابین تهیه کنند، اما در عوض متوجه شدند که داخل کابین هم مستتر شده بود، پس این امکان وجود دارد که آلفا رومئو بر روی داشبورد و طراحی داخلی هم تغییراتی انجام داده باشد، و بهاحتمالزیاد از آخرین سیستم سرگرمی Uconnect که امتیاز آن متعلق به فیات کرایسلر هست و در فیسلیفت فیات ۵۰۰ هم حضور داشت، در جولیتا هم استفاده میشود.
آلفا رومئو بهتازگی قدرت و کارایی موتورهای بنزینی و دیزلی جولیتا را بهبود داده، بنابراین احتمال بروز رسانی دوباره این بخش بسیارکم است.
برای دیدن فیسلیفت هاچبک جولیتا در کنار مدل سدان جولیا باید تا سال آینده و شروع نمایشگاه خودرو ژنو در ماه مارس منتظر بمانیم.