واکسهال با مدل جدید آسترا و همینطور، طراوت بیشتر برای مدلهای کوچکترش، با تمام قوا تصمیم به بازگشت به صحنه گرفته است. یک طراحی تازه از «اینسیگنیا» در راه است و در مورد یک جایگزین برای شاسیبلند متوسط و پا به سن گذاشته آنتارا صحبت میشود. در همین حال، شاید هیجانانگیزترین خبر، برنامهریزی این برند در کنار برند خواهر آلمانیاش، اوپل، برای یک مدل جدید ۲ درب 2+2 با عنوان GT است که قرار است تا هماوردی برای آئودی TT و فولکسواگن سیروکو باشد. تصاویر جدید از ظاهر احتمالی واکسهال GT خبر میدهند.
منابع نزدیک به واکسهال، از توسعه این خودرو میگویند و اینکه احتمالاً در نمایشگاه اتومبیل ژنو در سال آینده، کانسپتی از آن را خواهیم دید. به نظر میرسد که رؤسای جنرالموتورز در وهله اول، به دنبال ارزیابی شرایط بازار این مدل با توجه به بازخوردهای نمایشگاهی خواهند بود.
مدل جدید واکسهال GT، نشانههایی از یک کانسپت قدیمی اوپل که اولین بار در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت در سال ۱۹۶۵ دیده شده بود، در خود دارد. در آن زمان، اوپل GT اکسپریمنتال به عنوان یک «بچه کوروت» شناخته شد و تبدیل به اولین کانسپت اروپاییای از اوپل شد که وارد خط تولید شده است.
واکسهال GT که گفته میشود بر اساس مدل جدید سبکوزن آسترا هاچبک ساخته میشود، از یک طرح دیفرانسیل جلو د نار یک سری موتورهای توربوشارژر بنزینی و دیزل استفاده خواهد کرد. موتور دیزلی جدید آسترا با گنجایش ۱/۶ لیتر و همینطور موتور بنزینی یک لیتری ۳ سیلندر، از گزینههای احتمالی برای پیشرانه GT هستند. همچنین یک گیربکس ۶ دنده دستی به صورت استاندارد خواهد بود که در کنار آن، از یک آپشن گیربکس اتوماتیک ایزیترونیک برای مصرف سوخت بهتر و با ۲ پدال به جای ۳ پدال میتوان استفاده کرد.
مدت زیادی از حضور یک کوپه سطح بالا در سری خودروهای واکسهال میگذرد. آخرین آنها، «مونارو» نام داشته که تنها در ۲ سال، بین سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ در بازار حضور داشته است. این در حالی است که تاریخ مدل جمع و جور «کالیبرا» به سال ۱۹۹۸ میلادی برمیگردد. البته نباید فراموش کنیم که آسترا نسخههای سه در زیادی مانند آخرین مدل GTC داشته، ولی این مدلها بیشتر حالت کاربردی داشتهاند تا یک کوپه تُند و تیز.
تصویری که از این خودرو داریم، یک جلوبندی برجسته با نشان واکسهال با چراغهای LED ظریف در طرفین نشان میدهد. این طراحی، همچنین تحتتأثیر کانسپت «مونزا» است که دو سال پیش در نمایشگاه فرانکفورت معرفی شده بود. کانسپت مونزا، انتظارات را از نسل آینده محصولات واکسهال به نمایش میگذاشت.
شباهتهای GT با کانسپت مونز بیشتر در جاهایی مانند هواکشهای افراطی و بدنه و نیمرخ جمعوجور مشخص است.
دریچههای موجود بر روی کاپوت، نشان دهنده درنظر گرفتن موتورهای توربوشارژر برای زیر کاپوت است. در همین حال، برخی ویژگیهای ظاهری اسپورت با پشتههای بلند و پیشآمدگی کوتاه جلب توجه میکند. در عقب، برخی شکافهای عمیق، در کنار یک صفحه شماره مسابقه و یک اسپویلر کوچک دیده میشوند و شیشه اریب، نیمرخ GT را به عنوان یک خودروی اسپورت کامل میکند.
در داخل کابین، تمام مهارت طراحی جنرالموتورز را به خوبی میتوان مشاهده کرد. داشبورد این مدل، مستقیماً از آسترا گرفته شده است. احتمالاً آخرین گزینههای ارتباطی برای این مدل درنظر گرفته خواهد شد.
اگر برنامهها به خوبی برای واکسهال پیش بروند، احتمالاً مدل جدید واکسهال GT کوپه را در سال ۲۰۱۷ از نزدیک ملاقات خواهیم کرد. احتمال عرضه یک مدل کانورتیبل از آن نیز در حدود ۱۲ ماه بعد از این تاریخ وجود دارد. برای قیمت نیز، انتظار میرود که واکسهال برای رقابت با برندهای پرمیومی مانند فولکسواگن و آئودی وارد عمل شود و از حدود ۲۲ هزار پوند شروع کند.