پژو میخواهد همگان روز 5 نوامبر را بهعنوان تاریخ بازگشت GTi جدید پس از حدود 20 سال به گروه خودروهای کامپکت به خاطر بسپارند.
308 جیتیآی بهراستی یکی از هاچبکهای جذابی است که برای امسال منتظرش بودیم. با توجه به اینکه مدل استاندارد 308 در سال 2014 بهعنوان خودروی سال اروپا انتخاب شد باید تصور کنید که این نسخه با کارایی چشمگیرتر و سایر خصیصههای دوستداشتنیاش چقدر میتواند مورد طلب مخاطبان قرار گیرد.
این هاچبک شرور توسط پژو اسپورت برای ارائه تعریف جدیدی از نمای خارجی یکدست و صیقلی و کابین اسپورت توسعهیافته تا نهتنها مشتریان را غافلگیر کند بلکه توجه هرکه را که دستی در خودرو دارد به خود جلب نماید.
زیر کاپوت پیشرانه 1.6 لیتری THP بنزینی جای گرفته که با دو خروجی متفاوت 246.5 و 266.3 اسب بخار (بر اساس واحد PS به ترتیب 250 و 270 خوانده میشوند) در دسترس بوده و سقف سرعت آن در هردو حالت به 250 کیلومتر بر ساعت (155 مایل بر ساعت) محدودشده است.
هر دو مدل وزن خشک 1,205 کیلوگرمی دارند که باعث میشود شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت برای جیتیآی 250 در 6.2 ثانیه و برای جیتیآی 270 در 6 ثانیه انجام شود. نسبت قدرت/وزن هم 4.82 کیلوگرم بر اسب بخار برای 250 و 4.46 کیلوگرم بر اسب بخار برای 270 است.
مدل 270 علاوه بر پیشرانه قدرتمندتر از دیفرانسیل تورسِن (Torsen)، رینگهای 19 اینچی، ترمزهای بزرگتر برای چرخهای جلو و صندلیهای اسپورت بهره میبرد و میتوانید با پرداخت 1,300 پوند دیگر ترکیب رنگ اختصاصی قرمز و مشکیِ نِرا (Nera Black) را برایش سفارش دهید تا بیشتر جلبتوجه کند. بد نیست اشارهکنم که صندلیهای اسپورت مذکور (به قیمت 800 پوند) برای 250 هم قابل سفارشاند و حتی رینگهای 19 اینچی آلیاژی و لاستیکهای سوپر اسپورت میشِلین نیز در فهرست آپشنهایش دیده میشوند.
قیمت پایه پژو 308 جیتیآی در بازار انگلستان 26,555 پوند برای مدل 250 و 28,155 پوند برای مدل 270 است. به نظر شما با توجه به تمامی ویژگیها و موارد گفتهشده با چنین برچسبی ارزش خریدن دارد؟