تویوتا با رونمایی از کانسپت S-FR که یک کوپه کامپکت دیفرانسیل جلو 2+2 است، سر و صدای زیادی به پا کرده است. کانسپت S-FR که طولی برابر ۳۹۹۰ میلیمتر، عرضی برابر ۱۶۹۵ میلیمتر و ارتفاعی به میزان ۱۳۲۰ میلیمتر دارد، تقریباً همان اندازهی یک مزدا MX-5 است و مطابق گفته تویوتا بر سرعت واکنش تأکید دارد و قصد دارد تا قلب نسلی جدید را برای رانندگی تسخیر کند.
در کانسپت سبکوزن S-FR، با استفاده از همان فرمول GT86، موتور در پشت محور جلو قرار داده شده تا با استفاده از الگوی «موتور جلو»، توزیع مناسبی برای وزن کلی ایجاد شود. در همین حال، این موتور با یک گیربکس دستی و سیستم تعلیق مستقل در جلو و عقب همراه شده است. S-FR قصد دارد تا هواداران متعصبی را که به دنبال هیجان رانندگی و خودروهایی خاص هستند، راضی کند.
تویوتا در خبر مربوط به ارائه این کانسپت میگوید:
این کانسپت با بهرهگیری از مزیّتهای منحصر به فرد یک خودروی اسپورت سبکوزن، یک هندلینگ نرم، با واکنش سریع و مستقیم در اختیار قرار میدهد و رابطهای واقعی بین راننده و خودرویش ایجاد میکند.
کابین S-FR از خطوطی ساده تبعیت میکند و به نظر میرسد که کار بر روی آن به پایان رسیده است؛ چیزی که مشخص میکند که کانسپت چقدر به مرحله تولید نزدیک شده است. در همین خبری از نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی و دیگر ابزارها نیست. احتمالاً تویوتا قصد دارد تا تأکید بیشتری بر کاراکتر رانندگی جذاب کانسپت S-FR داشته باشد.
البته تویوتا هنوز جزئیات زیادی در مورد نوع پیشرانه درنظر گرفته شده برای این کانسپت منتشر نکرده است. ولی احتمالاً با معرفی رسمی در نمایشگاه اتومبیل توکیو در روزهای آینده، اطلاعات بیشتری از آن در دسترس قرار خواهد گرفت.