نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) در سال ۲۰۱۶ جایی است که قرار است یک کانسپت جدید و افراطی دیگر از «رینسپید»، تیونر و استودیوی طراحی سوئیسی شاهد باشیم. البته اگر با معیارها و شرایط معمول رینسپید مقایسه کنیم، کانسپت اِتوس نیز به مانند کانسپتهای عجیب و غریب قبلی است که در میان آنها چیزهایی مانند یک لوتوس الیزه آبی-خاکی، یک هاورکرافت و یک بامو i3 با تکنولوژی راننده خودکار و یک طراحی متفاوت در بدنه دیده میشوند.
اِتوس، از طرف دیگر، یک رویکرد اسپورتی عجیب را در خودروهای بدونراننده دنبال کرده و یک نیمرخ سوپرماشین و شیشه جلوی پانوراما و سانروف بزرگ دارد. این خودرو دارای یک حالت «رانندگی اتوماتیک اصولی و انطباقپذیر» است که در هنگام فعالشدن، فرمان به روی داشبورد قرار میگیرد و نقش راننده به صورت کامل از هدایت خودرو حذف میشود. همچنین مطابق گفته رینسپید، در هنگام این حالت «اتو پایلوت»، شیشههای منحنی جلو به سمت راننده و سرنشین حرکت میکنند تا به این وسیله «نمای بهتری برای آنها ایجاد گردد».
در پشت بدنه رینسپید اتوس یک سکوی فرود برای یک «پهپاد» قرار گرفته که این پهپاد نیز به همراه خودرو است. این پهپاد پیشتر از این در کانسپت رنو کوئید همراه با همنشین پرنده نیز دیده شده بود. رینسپید میگوید که استفاده از این پهپاد فواید زیادی برای صاحب خودرو خواهد داشت؛ از جمله گرفتن و تحویل دادن بسته و قابلیت مفید تصویر برداری زنده از داخل خودرو و پخش آن برای دوستان. ضمن اینکه در روزهای رقابت در پیست، هیجان بیشتری را میتواند برای شما ایجاد کند.
یک خودروی اسپورت خوب، با امکانات جالب و جذاب؛ چرا نباید یک مدل از آن را داشته باشیم؟ البته زیاد نباید به داشتن آن امیدوار باشید، زیرا حداقل باید این موضوع را در ذهن داشته باشید که این بیستودومین کانسپتی است که از این کمپانی سوئیسی بیرون میآید و هیچکدام از آنها تاکنون به مرحله تولید نرسیدهاند.
رینسپید اتوس به طور رسمی در نمایشگاه CES در ژانویه سال آینده میلادی معرفی خواهد شد.