مدلهای TRD تویوتا توندرا با ویژگیهای آفرود بالا شناخته میشوند. در سال 2015 یک نسخه PRO نیز از TRD در دسترس قرار گرفته است. خودرویی که مجموعهای از مزایای قدرت بالای پیشرانه، صندلیهای جادار عقب و سواری راحت را ارائه مینماید.
برای آزمایش این خودرو، آن را به دریاچه بزرگ کلرادو و ارتفاعات کوههای راکی بردیم. در میان بیش از 100 شرکت کننده در این آزمون آفرود، تویوتا توندرا، بهترین وسیله نقلیه موجود بود.
برای سال 2015، ویژگیهایی چون انتقال نیروی 4X4 بدون تغییر باقی ماندهاند. اما تغییراتی مانند سپرها و کمکفنرهای Bilstein در عقب، صفحات ضربهگیر زیر موتور از جنس آلومینیوم با ضخامت یک چهارم اینچی، اگزوز دوقلو، چراغ جلوی هالوژنی، صندلیهای منحصر به فرد به رنگ قرمز و مشکی با دوخت قرمز رنگ، جلوپنجره مشبک سیاه رنگ، چرخهای 18 اینچی آلیاژی با رینگهای مشکی رنگ، تایرهای مخصوص آفرود ساخت گودریچ با اندازه P285/70R17 و نشان TRD PRO از موارد جدید و قابل توجه این خودرو میباشند.
قیمت یک تویوتا توندرا TRD PRO با احتساب هزینه حمل به مقصد به بیش از 46 هزار دلار میرسد.
ورود به داخل کابین همراه با لمس مواد با کیفیت بالاتر و فضای بزرگ و راحت آن است. اتاق برای بلندترین مسافران نیز فضای کافی دارد. قرارگیری و تعبیه مواردی مثل جای فنجانی برای مسافرتها نیز کاربردی و مناسب است.
در زیر کاپوت این خودرو، یک موتور 8 سیلندر V شکل قرار گرفته که با حجم 5.7 لیتری خود، نیرویی 381 اسبی و گشتاوری 401 پوند فوتی (543 نیوتن متری) را فراهم میسازد. در نگاه نخست چنین خروجی برای این موتور بزرگ و پرحجم، اندک به نظر میرسد اما در این کلاس، ویژگیهای کاربردی و دوام و قابلیت اطمینان، بیشتر نیازند تا ویژگیهای اسپرتی. یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز برای انتقال نیرو به هر چهار چرخ درنظر گرفته شده است.
مصرف سوخت این مدل توندرا، در شهر 18.09 و در جاده 13.84 لیتر است و به صورت میانگین هم 15.68 لیتر سوخت مصرف میکند که بسیار زیاد به نظر میرسند.
فارغ از بحث مصرف سوخت، پیشرانه عملکردی سریع و مطلوب از خود نشان میدهد و ویژگیهای تعلیق و شاسی نیز برای یک سفر تفریحی و سرگرمی در ارتفاعات و یا مسیرهای ناهموار به خوبی جوابگو میباشند. به گونهای که این خودرو، رقبایی چون تراک های فورد، رام و GMC را در این ویژگی و مخصوصاً در حرکت در مسیرهای کوهستان تحت تأثیر قرار میدهد.