اوپل از مدل مسابقهای آسترا با عنوان TCR مخصوص سری مسابقات تورینگ TCR رونمایی کرد. ماشین مسابقهای جدید اپل در خلال برگذاری مسابقات بینالمللی تورینگ TCR ( مسابقات اتومبیلرانی تورینگ) و در رویداد ژولز تاچینی Jules Tacheny در شهر مِته بلژیک پردهبرداری شده است.
اوپل آسترا TCR از نظر پیکربندی فنی میتواند در مسابقات کوتاهمدت و بلندمدت راه دور (مانند مسابقه ۲۴ ساعته نوربرگرینگ) به رقابت بپردازد و این باعث میشود برای تیمهای شرکت کننده مقرونبهصرفه باشد. آسترا TCR میزبان یک موتور توربوشارژ ۲.۰ لیتری با توان ۳۲۵ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر هست و از وزنی معادل ۱۲۰۰ کیلوگرم برخوردار است و این یعنی به ازا هر ۳.۶۹ کیلوگرم یک اسب بخار در اختیار دارد.
موتور به یک گیربکس شش سرعته مسابقهای با پدال شیفت متصل شده و قدرت را به چرخهای جلو میفرستد. این ماشین به منظور افزایش ثبات در هنگام تعویض معکوس دنده، به یک کلاچ دو دیسک خشک، همراه یک سیستم کلاج دوبل خودکار مجهز شده است.
به لطف استفاده از دیسکهای ترمز ۳۷۸ میلیمتری و کالیپر ترمز ۶ پیستون در جلو، همراه با دیسکهای ۲۶۵ میلیمتری و کالیپر ترمز ۲ پیستونی در عقب، قدرت توقف این ماشین تضمین شده است. همچنین راننده میتواند تعادل ترمز را از داخل کابین تنظیم کند.
اوپل آسترا TCR از یک شاسی کاملا قابل تنظیم، همراه با فنآوری دمپر فوق-مدرن برخوردار است. بسته آیرودینامیکی شامل یک ورودی هوای جلو و اسپویلر عقب قابل تنظیم هست که جهت کاهش هزینهها و استاندارد سازی قطعات در تمام خودروهای TCR یکسان هستند. استفاده از سیستمهای کمک الکترونیکی مانند ABS و ESP مجاز نمیباشد و اوپل آسترا TCR هم از این قانون پیروی میکند.
این ماشین در حال حاضر همراه با ویژگیهایی، پا به میدان میگذارد که انجمن بینالمللی خودرو (FIA) از سال ۲۰۱۷، اجباری خواهد کرد، مانند مخزن سوخت ایمن ۱۰۰ لیتری.
اوپل با همکاری نزدیک شریک دیرینه خود کیسلینگ موتوراسپرت در حال توسعه آسترا TCR است. بررسی اولیه عملکرد آن برای قبل از پایان این ماه برنامه ریزی شده است.
اپل عرضه اولیه آسترا TCR را از پایان ماه فوریه سال آینده آغاز خواهد کرد. برچسب قیمت این ماشین، به استثنای مالیات بر ارزش افزوده ۱۰۸,۷۳۰ دلار اعلام شده است.