رؤیای ژاپنی در حال تحقق است. سوپراسپرت NSX دوباره از خواب بیدار شده و رقبای قدر خود را به هماوردی میطلبد. از همان زمان که نسل اول NSX متولد شد، خواب بسیاری از خودروهای گران قیمت سوپراسپرت، آشفته شد و اکنون دوباره باید منتظر بیخوابی دیگری باشند.
هوندا یا آکورا NSX برای آخرین بار و در نسخهای نهایی در نمایشگاه لس انجلس ماه آینده رونمایی خواهد شد. این خودرو از سال 2012 که نمونه کانسپت آن معرفی شد تاکنون در حال تکامل بوده است. بنابراین باید منتظر خودرویی کم نقص باشیم و جای نگرانی هم بابت حوادث آتشسوزی این خودرو که در حین تست مدلهای اولیه به وقوع پیوست، وجود ندارد.
هوندا NSX که در بازار امریکا با برند لوکستر این شرکت یعنی آکورا ارائه میشود، خودرویی مدرن و تکنولوژیک میباشد. این خودرو یک سوپراسپرت هیبریدی است که میتواند نسخهای کوچک و ارزان قیمت از هایپرکارها باشد. افسانه هوندا با موتور 6 سیلندر V شکل 3.5 لیتری مجهز به توربوشارژر دوقلو شروع میشود. این موتور در قسمت میانه خودرو و قبل از محور عقب نصب شده است. دور موتور به راحتی تا 7500 بالا میرود در حالی که از تکنولوژی روغنکاری خشک در آن استفاده میشود. قدرت این موتور به 500 اسب بخار میرسد و به تنهایی 550 نیوتن متر گشتاور نیز تولید میکند.
اما این همه ماجرا نیست. سه موتور الکتریکی نیز در این بازی شریک هستند. یکی 47 اسبی که محور عقب را حرکت میدهد و 148 نیوتن متر نیز به مجموع گشتاور خروجی محور عقب میافزاید و دو تای دیگر با قدرت 36 اسب بخار و گشتاور 73 نیوتن متر که وظیفه چرخش محور جلو را بر عهده دارند.
خروجی کل پیشرانه به 573 اسب بخار میرسد. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه استفاده میشود.
شاید این اعداد چیز هیجان انگیزی نداشته باشند اما وقتی به عملکردان نگاه کنید، آدرنالین خونتان به سرعت بالا خواهد رفت. شتاب گیری صفر تا 96 در این خودروی 1720 کیلویی، تنها 2.9 ثانیه زمان نیاز دارد و شتاب صفر تا 160 آن نیز تنها 11.1 ثانیه است. بیشینه سرعت نیز به 307 کیلومتر بر ساعت میرسد.
نکته جالب اینکه مصرف سوخت این سوپراسپرت در بزرگراه به 9 لیتر و در شهر به 12.38 لیتر در هر صد کیلومتر میرسد که با توجه به عملکرد اسپرتیان فوقالعاده به نظر میرسد.
شاسی NSX جدید از جنس آلومینیوم و با ساختاری Y شکل بوده و از مواد ترکیبی کامپوزیتی برای کاهش وزن پلتفرم نیز استفاده شده است. یک سیستم نعلیق مغناطیسی و دو مخزن رزین برای توزین وزن ایده آل به نسبت 42 به 58 در محورهای جلو و عقب نیز درنظر گرفته شدهاند.
چهار حالت رانندگی برای NSX جدید قابل انتخاب است. از جمله حالت اسپرت و حالت اسپرت پلاس که تأثیر آن روی تنظیمات فرمان، ترمز، شتاب دهنده، کنترل پایداری، سیستم تعلیق، موتور و سیستم انتقال نیرو میباشد.
آکورا NSX جدید از سال آینده در 8 رنگ بدنه و 4 رنگتریم داخلی قابل انتخاب خواهد بود و قیمتی حدود 155 هزار دلار برای مدل پایه آن پیشبینی شده است.