داتسون زیرمجموعه کمترشناخته شده و قدیمی نیسان در نمایشگاه خودرو توکیو 2015 از محصول گو-کراس (GO-Cross) رونمایی کرد. داتسون در ادامه تولید محصولات سری GO، در حال گسترش این زیرشاخه است و با تولید مدل GO+ و GO- Cross قصد دارد در بازارهای روبهرشد سهم بیشتری از فروش را به دست آورد.
داتسون اعلام نموده با هدف کسب سهم بیشتر از بازار و برای رسوخ به بازار گسترده کراساوورها این مدل را با روحیهای ماجراجویانه ساخته و پرداخته نموده است. کراساوورها امروزه بهعنوان خودروهایی زمخت که بهصورت روتین توسط افراد مختلف استفاده میشوند از محبوبیت بالایی برخوردارند و در چندساله اخیر بیشترین حجم از رشد فروش را تجربه نمودهاند. کراساوورها همچنین خودروی محبوب آخر هفته و تعطیلات مردم اقصی نقاط دنیا است.
کراساوور کوچک GO- Cross که تازهترین محصول مفهومی شرکت داتسون است از طرحی خشن با خطوطی متعدد و اسپرت و البته بهروز بهره میگیرد و به لطف یک جلوپنجره 6 ضلعی، یک لوگو درشت و توری کرومی و البته چراغهای جلو و مه شکنهای جدید که مختص این مدل طراحی شدهاند جلوهای جدید از برند داتسون را به نمایش میگذارد.
این مفهومی که بر اساس داتسون GO + ساخته شده، از طراحی مناسبی برخوردار است اما گویا صرفاً وسیله نقلیهای است که بهعنوان یک تمرین طراحی و ساخت مورد نظر داتسون بوده است و برند ژاپنی تصمیمی برای ساخت آن ندارد. میتوان اینگونه گفت که داتسون فعلاً تصمیمی مبنی بر ساخت نسخه تولیدی آن نگرفته است. همچنین با توجه به اینکه مدل گو کراس یک مفهومی است، داتسون از ارائه هرگونه اطلاعات فنی در خصوص ویژگیهای آن امتناع نموده است.
وینسنت کوبه مدیر زنجیره جهانی داتسون بهتازگی اعلام نموده داتسون برای سال 2016 و برمبنای ساختار معماری جهانی و مشهور CMF –A گروه رنو نیسان قصد تولید یک محصول را دارد. وی با اعلام قصد داتسون برای سنجش وضعیت بازارهای روبه رشد و بخشهای دارای پتانسیل بازار خودرو از قصد داتسون برای حضور هرچه بیشتر در خارج از مرزهای ژاپن خبر داده است.
داتسون در میان ایرانیان خودرویی کمترشناخته شده است و عمده اعتبار آن بهواسطه مدلهای سدان کوچک و جمعوجوری است که در دهه 50 و 60 خورشیدی وارد کشور شدند. این خودروساز هماکنون در مالکیت برند نیسان میباشد که خود زیرمجموعه کنسرسیوم خودروسازی رنو-نیسان است.