نمایشگاه توکیو تنها جایی برای ارائه آخرین تکنولوژیها و طراحیهای خودروسازان نیست، بلکه این فرصت برای تولیدکنندگان موتورسیکلت نیز فراهم است. در واقع، این سالن نمایشگاه اتومبیل ژاپن، بهترین مکان برای مشاهده فریبندهترین و جدیدترین کانسپتهای دو چرخ است؛ کانسپتهایی که با آخرین مهارتها در ساخت و تکنولوژی همراه هستند. در همین حال، بسیاری از خودروسازان ژاپنی دارای شاخه مربوط به تولید موتورسیکلت نیز هستند و این محصولاتشان را نیز به همراه آوردهاند.
امّا مطمئناً «کاوازاکی» یک تولیدکننده اتومبیل نیست، ولی در عین حال، دارای یک شاخه موتورسیلکت است و در همین حال، از تکنولوژی سوپرشارژر و همینطور استراتژی «سواریشناسی» برای محصولات آینده خود در نمایشگاه توکیو پرده برداشته است.
کاوازاکی با ارائه دو مدل زیبا از نینجا به نامهای H2 و H2R، اعلام کرده که هر دوی این مدلها با آپگریدهای مختلف، همچنان در سال ۲۰۱۶ به صورت تولید محدود باقی خواهند ماند. از جمله این آپگریدها میتوان به طرح جدید رنگآمیزی، یک دستیار و کلاچ تاشو برای H2 و ارتقای تنظیمات ECU اشاره کرد.
علاوه بر اینکه، به گفته کنجی تومیدا (Kenji Tomida)، رئیس کمپانی موتورسیکلت و مهندسی کاوازاکی، یک طرح اولیه از یک کانسپت ارائه کرده که از گزینه القای اجباری و پروژه داخلی «سوپرشاٰرژر» در آینده حکایت میکند. این کانسپت یک کاوازاکی با سوپرشارژر خواهد بود که خط طراحی آینده محصولات این کمپانی را دنبال میکند و عنوان «اسپریت چارجر» یا کانسپت SC 01 برای آن انتخاب شده است. محصولات سوپرشارژر آینده کاوزاکی شامل یک رویکرد نرمتر و لوکستر در طراحیهای خود خواهند بود (در تضاد با سری نینجا) و کارآیی بیشتری برای سفرهای طولانیتر خواهند داشت.
مطابق گفته آقای «تومیدا»، یک موتورسیکلت باید به سه اصل راهنمای کاوزاکی برسد (استراتژی سواریشناسی):
نخستین اصل، نیاز به وسیلهای است که قدرت و زیبایی را در اختیار قرار دهد. همچنین اینکه موتورسیکلتهای کاوازاکی باید همچنان لذت و هیجان سواری را حفظ کنند. سومین اصل در اعتماد مداوم به مهارتهایی است که در تمام گروه کاوازاکی برای خدمتگرفتن آخرین تکنولوژیها بهمنظور توسعه زندگی مردم سراسر جهان وجود دارد.