هوندا مدل BR-V را برای رقابت در کلاس E کراس اوورها معرفی نموده است. یک SUV هفت نفره که البته ابعادی جمع و جور دارد.
طول 4.45 و عرض 1.73 و ارتفاع تنها 1.6 با فاصله بین دو محور 2.66 متر بیشتر یادآور خودروهای MPV یا مینی ون است. با این وجود فاصله 20 سانتیمتری کف خودرو از زمین، نشان دهنده قابلیتهای خوب آن در خروج از مسیرهای هموار البته به میزان محدود است.
برای این خودرو تنها یک انتخاب در بخش پیشرانه وجود دارد و آن هم موتوری چهار سیلندر 1.5 لیتری با خروجی تنها 120 اسب بخار در دور موتور 6600 و گشتاور 145 نیوتن متر در دور موتور 4600 است. این موتور ضعیف باید با یک گیربکس شش سرعته دستی جفت شود و درتریم های بالاتر گیربکس CVT هم ارائه میگردد.
طراحی هوندا BR-V یادآور سایر برادران بلندقامت آن است. چراغها و جلوپنجره قطور فلزی یادآور دیگر مدلها نظیر سیویک، CR-V و HR-V هستند. البته چراغهای پیوسته و عریض عقب نشان دهنده تفاوت این خودرو و باعث تمایز آن خواهند شد.
در داخل کابین فضای نسبتاً وسیعی مهیا است. البته ارتفاع صندلیها کم به نظر میرسد. صندلیهای عقب را در دو زاویه میتوان تنظیم کرد. صندلیهای ردیف دوم با نسبت 60/40 و صندلیهای ردیف سوم با نسبت 50/50 تا میشوند تا بتوان بارهای حجیمتر را نیز در این خودرو جای داد. با وجود 7 صندلی، تنها یک چراغ سقفی در قسمت جلو وجود دارد. یک نمایشگر 6.1 اینچی برای سیستم سرگرمی و چندرسانهای درنظر گرفته شده است.
با این تفاسیر، به نظر نمیرسد این خودرو بازاری به جز کشورهای در حال توسعه جنوب شرقی آسیا داشته باشد زیرا پیشرانه کم توان و تجهیزات اندک آن نمیتوانند چندان باعث جذب مشتریان به سوی آن شوند.