ورود
سدان میان سایز سری 5 بامو در سال آینده دچار تحولات بسیاری شده و با نسل جدیدی جایگزین خواهد شد. این خودرو باید بتواند در برابر نسل آینده مرسدس کلاس E و جگوار XF و کادیلاک CTS و لکسس GS و آئودی A6 به رقابت بپردازد. مشخص است که رقابت سختی نیز در پیش است اما بامو درواقع یکی از استانداردهای این کلاس و الگویی برای سایرین است. این موضوع هم کار را آسان و از جنبهای، سخت مینماید.
سری 5 جدید بامو از نظر ظاهری، جدیدتر از سری 3 و 4 خواهد بود و شباهتان بیشتر به برادر بزرگتر آن یعنی سری 7 میباشد تا برادران کوچکترش. هرچند قسمتهایی از آن نیز وامدار سری 3 فیس لیفت و X5 میباشد.
به طور سنتیف سری 5 از پیشرانههای متنوع 4، 6 و 8 سیلندر بهره خواهد گرفت. موتورهای 2.0 و 3.0 لیتری، معروفترین این پیشرانههای بنزینی و دیزلی میباشند. جانشین موتور 3.0 لیتری شش سیلندر دیزلی توربو با قدرت حدود 400 اسب بخار یک گزینه جالب خواهد بود. از سویی مدل هیبریدی همانند سری 3 نیز درنظر گرفته میشود. شایع است که موتور سه سیلندر 1.5 لیتری توربوی بامو در مدلهای هیبریدی این سری به خدمت گرفته خواهد شد.
در حال حاضر شاهد طرحهای اولیه این خودرو بر اساس اطلاعات به دست آمده هستید.