ورود
لندروور یکی از نامهایی است که به همراه جیپ، شناسنامه و والدین خودروهای آفرود و شاسی بلند همه ا رو محسوب میشود. مدل دیسکاوری هم از دیرباز به عنوان یک شاسی بلند مطرح با ویژگیهای لوکس شناخته میشد. نسل جدید دیسکاوری روی پلتفرم کاملاً متفاوتی سوار شده که با وجود اشتراکاتی با برادر کوچکترش، اِووک، تا 50 درصد نیز کاملاً جدید میباشد.
ارتقای شاسی برای بهبود راحتی در سواری و ایمنی صورت پذیرفته است. این نسل که جایگزین نسل 2 شده، به مراتب از سلف خود جذابتر است. درحالیکه روح رنجروور به عنوان یک خودروی شاسی بلند لوکس نیز در آن جریان دارد ولی هنوز خودروی کمهزینهتر و مقرون به صرفهتری نسبت به رنجروور بوده و در سطح پایینتری از نظر استانداردهای لوکس نسبت به رنجروور قرار میگیرد.
این خودرو، یک شاسی بلند یا SUV واقعی است که ویژگیهایی از کراساوورها نیز در آن راه یافته است. بنابراین برای استفاده در فضاهای شهری نیز کاملاً مناسب به نظر میرسد. طراحی دیسکاوری اسپورت وامدار رنجروور و مخصوصاً اِووک است که توانسته مبدل به زبان طراحی این شرکت شود و جذابیت آن باعث شده تا در مدلهای مختلف به شکلهای مشابه تکرار گردد.
استحکام زیربنای خودرو آن را برای رانندگی در مسیرهای ناهموار کاملاً قابل اطمینان ساخته است. از سویی یک پیشرانه چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو شارژر با قدرت 240 اسب بخار نیز که همدم یک گیربکس پیشرفته 9 سرعته خودکار با امکان تعویض دستی میشود، به اندازه کافی قدرتمند هست که همزمان نیازهای راننده را در عین بهرهوری فراهم سازد. با این وجود شاید با شنیدن پسوند اسپورت در این خودرو، انتظار پیشرانهای به مراتب قدرتمندتر را داشتید.
سواری با دیسکاوری جدید، ساکت و آرام و به درو از تکانهای اضافی است. فضای داخلی بزرگ و شکیل و لوکس است. بسیاری از سطوح داخل کابین نرم و با کیفیتاند. یک نمایشگر 8 اینچی همراه با ناوبری و سازگاری با برنامههای اپل و آندروید از طریق یک کنترل دوار در کنسول وسط با طراحی مدرن، عمل میکند که در مجموع طراحی پیشرفتهای به داشبورد و کابین بخشیدهاند.
دیسکاوری اسپرت در واقع تلفیقی از لوکسی یک رنجروور با قابلیتهای لندروور و در ترکیبی اسپرت و البته با هزینهای مناسبتر میباشد.