1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نسخه اسپرت فورد فیستا

نسخه اسپرت فورد فیستا

9 آذر 1394
  • 0

نام M-Sport ممکن است در ابتدا یادآور نسخه‌های ویژه اسپرت کمپانی BMW باشد اما در اینجا منظور ما شرکت تیونر بریتانیایی M-Sport است که قوی‌ترین فورد فیستا را ارائه نموده است.

فورد فیستا M-Sport با مشارکت Permashine توسعه یافته و لقب یک سوپرمینی داغ را دریافت می‌کند. ارتقای انجام شده روی موتور این هاچ بک، باعث گردیده تا قدرت خروجی این موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو از سری مقرون به صرفه فورد اکوبوست، به 215 اسب بخار و گشتاور آن به 320 نیوتن متر افزایش یابد. با وجود این تغییرات، موتور هنوز گارانتی کارخانه را حفظ می‌کند. پکیج کامل M اسپرت شامل خنک کننده هوای ورودی به توربو و فیلترهای مخصوص و اگزوز سفارشی با صدا خفه کن ساخته شده توسط Chris Tullett می‌گردد.

برای انتقال نیرو هم از گیربکس شش سرعته به دیفرانسیل جلو با لغزش محدود استفاده شده که چرخ‌های 17 اینچی آلیاژی OZ آن را که به رنگ گرافیتی مات می‌باشند به حرکت وا می‌دارد.

تزئینات گرافیکی این خودرو، بر اساس مدل شرکت کننده در رالی جهانی WRC می‌باشند. بعلاوه سیستم تعلیق با کمک‌های Bilstein اسپرتی، دینامیک خودرو را به نحو چشمگیری ارتقا داده‌اند. برای ترمزها از دیسک‌های 332 میلی‌متری با کالیپرهای Alcon استفاده شده است.

تاکنون تصویری از فضای کابین این خودرو ارائه نشده اما این تیونر می‌گوید که یک فرمان سفارشی با پوشش چرم ناپا و آلکانترا و اهرم دنده فیبر کربنی نشان M-Sport را برای کابین درنظر گرفته است.

 نسخه اسپرت فورد فیستا

 نسخه اسپرت فورد فیستا

منبع پدال


نظرات