ورود
مزدا در مشارکتی درازمدت با تویوتا برای تولید و ارائه خودروها با پلتفرمهای مشترک، ابتدا به سراغ هایلوکس رفته و از پلتفرم این وانت بسیار محبوب برای نسل جدید پیکاپ خود یعنی BT-50 بهره خواهد گرفت. این به مفهوم این است که نسل جدید مزدا BT-50 روی پلتفرم نسل هشتم هایلوکس ساخته خواهد شد.
با این وجود، طراحی مزدا BT-50 کاملاً وفادار به الگوهای طراحی مزدا میباشد. زبان طراحی کودو که در سایر محصولات مزدا به کار رفته در این خودروی باربری هم دیده میشود. قسمتهای عمدهای از این طراحی، وامدار کراس اوور جدید CX-9 مزدا است که اخیراً در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی شده بود.
در مقایسه با نسل قبلی، چراغها باریکتر شده و جلوپنجره نیز بالاتر قرار گرفته و چهرهای تهاجمیتری را به خود گرفته است. از سویی شاید این چهره برای یک وانت تجاری، بیش از حد اسپرت و شهری باشد و با روح مورد انتظار از یک پیک آپ خشن منافات داشته باشد.
مزدا این خودرو را در بازارهای خاصی عرضه میکند. میتوان بزرگترین رقیب این خودرو را فورد رنجر دانست که به تازگی و برای سال 2016 دچار یک فیس لیفت عمده شده است. سابقه مزدا در مقایسه با رقبا بسیار اندک است. این خودرو تازه در سال 2006 متولد شد و تا سال 2011 نسل اولان و از این سال هم نسل دومان وارد بازار شدهاند. انواع مختلفی از این خودرو به صورت دو و تک کابین، دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل و با گیربکسهای 6 سرعته دستی و اتوماتیک عرضه شدهاند.
باید دید که آیا نسل جدید این وانت مزدا قادر است موفقیتهایی در خور نام آن به دست آورد یا همچنان یک وانت در سایه رقبای قدر خود باقی میماند.