مقامات ردهبالای لامبورگینی تأیید کردند که خودرو SUV این شرکت با یک موتور V8 دو توربو معرفی خواهد شد.
استفان وینکلمن رئیس لامبورگینی و مائوریزیو رجیانی رئیس بخش تحقیق و توسعه این شرکت در مصاحبه با وبسایت Autocar تأیید کردند که در سه مدل از محصولات خود از موتور توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 بنزین بهجای موتورهای V10 و V12 تنفس طبیعی موجود استفاده خواهند کرد که در حال حاضر دو مدل از آنها اوراکان و اونتادور هستند.
موتورهای توربو مدرن یک انتخاب بسیار مناسبتر برای SUVهای بزرگ مانند اوروس هستند، زیرا مقدار زیادی گشتاور را در دور پایین در اختیار میگذارند و همچنین به خاطر انتشار گاز CO2 کمتر بسیار رقابتیتر از موتورهای بنزین تنفس طبیعی عمل میکنند. رئیس لامبورگینی امیدوار است که مدل تولیدی نهایی، در بخش خود سریعترین باشد.
وینکلمن میگوید:
ما برای خلق یک SUV سوپر اسپرت واقعی باید قویترین موتور را برای آن در نظر بگیریم. این به حفظ تعادل بین تطبیق DNA نام تجاری و داشتن یک ماشینی با سواری خوب و همچنین همراه باقابلیتهای آفرود بسیار، کمک میکند، البته رانندگی در جادهها بسیار مهمتر است.
وینکلمن همچنین گفت که نسخه تولیدی اوروس یک طراحی تکاملیافته دارد و فضای بیشتری در کابین آن در مقایسه با مدل کانسپتی که در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد، وجود خواهد داشت.
این هنر بیشتری، در مقایسه با آن کانسپت ارائه میدهد.
لامبورگینی اوروس همچنین میخواهد ویزگیهای آفرود خود را هم به رخ بکشد. رجیانی میگوید:
شتاب و قابلیتهای آفرود این ماشین واقعاً مهم است. به دلیل داشتن سطح بالایی از گشتاور، در جاده با بیشترین سرعت ممکن حرکت میکند و در هنگام آفرود، بهراحتی توانایی خروج از یک وضعیت بحرانی را خواهد داشت. موتور باید سبک و قدرتمند باشد و باقابلیت ارائه گشتاور در دورهای پایین، اجازه دهد تا ماشین در هر وضعیتی کشش مناسبی داشته باشد.
گفته میشود موتور دو توربو ۴.۰ لیتری که در زیر کاپوت آن قرار میگیرد، متعلق به گروه فولکسواگن خواهد بود، اما بر اساس گفتههای مائوریزیو رجیانی این موتور تنها در گروه لامبورگینی استفاده میگردد و هیچ شرکت دیگری حق استفاده از آن را ندارد.
برای اینکه در کلاس خود قدرتمندترین باشد نیاز به چیزهایی دارد که به نام تجاری ما اختصاص داده شده باشند. این ماشین باید قادر به تولید مقدار مناسبی قدرت و گشتاور باشد، اما انجام این کار وابسته به انتقال قدرت صحیح و شاسی کنترلشده، دارد چیزهایی که باعث میشود یک لامبورگینی واقعی باشد.
انتظار میرود مدل تولیدی نهایی برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ و در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شود. اما درصورتیکه فرایند تولید زودتر از انتظار طی گردد ممکن است در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت ۲۰۱۷ شاهد حضور آن باشیم.