ورود
آخرین کراساور کامپکت سانگیانگ، یعنی تیوولی، در حال حاضر با آپشن سیستم دیفرانسیل AWD همراه شده است. مدل جدید سانگ یانگ تیوولی 4×4 تنها میتواند با یک گزینه پیشرانه دیزلی سفارش داده شود و در کنار آن، میتوان از بین گیربکسهای ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک استفاده کرد. موتور ۱/۶ لیتری e-XDi 160 در تیوولی، قدرتی برابر ۱۱۳ اسببخار را در فاصله ۳۴۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاوری برابر ۳۰۰ نیوتنمتر را بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دور بر دقیقه در دسترس قرار میدهد.
برآورد مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو با گیربکس دستی برابر ۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و این میزان برای مدل با گیربکس اتوماتیک به ۵/۹ لیتر میرسد. این درحالی است که میزان آلودگی دیاکسید کربن در سطح ۱۲۳ گرم در هر کیلومتر است (۱۱۳ گرم در هر کیلومتر برای مدل 2WD).
سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک در حالت رانندگی معمول، ۱۰۰ درصد گشتاور خروجی از موتور را به چرخهای جلو انتقال میدهد و در همین حال، اگر از دست رفتن چسبندگی را تشخیص دهد، آن را بین هر دو محور توزیع میکند. همچنین یک حالت «ثابت» برای جداسازی گشتاور به صورت مساوی بین دو محور در سرعتهای پایینتر از ۴۰ کیلومتر بر ساعت درنظر گرفته شده است. تغییر دیگر در سیستم تعلیق عقب است که حالا از یک تنظیم مولتیلینک استفاده میکند.
با فاصله ۱۶۷ میلیمتری از سطح زمین، زاویه حمله ۲۰/۵ درجه، زاویه فرار ۲۸ درجه و زاویه سراشیبی ۱۷ درجه، سانگ یانگ تیوولی بهراحتی میتواند یکی از تواناترین کراساورهای کامپکت لقب گیرد.
قیمت سانگ یانگ تیوولی 4×4 از ۱۷۱۰۰ پوند در بازار بریتانیا شروع میشود و تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ پوند برای مدل با گیربکس اتوماتیک نیز میرسد.