در دو تیزر جدیدی که بهتازگی از هیوندای یونیک منتشر شده، نمایی واضحتر از طراحی داخلی و بیرونی این خودرو در اختیار قرار گرفته است. اولین تیزر تأیید میکند که «یونیک» واقعاً یک مدل سدان است که مشخصههای طراحی هیوندای را در خود دارد. به عنوان مثال، در جلو از جلوپنجره قابلانتظار ششضلعی استفاده شده و برای چراغهای روشنایی روز نیز یک طرح C شکل LED به کار رفته است. بهعلاوه، چراغهای روشنایی روز از میان دریچههای هوای جلو نیز قابلرؤیت هستند.
از کنارهها، یک خط شیب برجسته در بدنه را میتوان دید که از بالای کمان چرخهای جلو تا لبه چراغهای عقب ادامه یافته است. تصویری که از یونیک در این تیزر میبینیم، یک طراحی عجیب و غریب را برای چرخها نشان میدهد که البته احتمالاً به مدل تولیدی راه پیدا نخواهند کرد.
با استفاده از طرحهای آبی روشن در داخل کابین شرایط ساده، امّا راضیکننده است. به نظر میرسد که یک مجموعه نشانگرهای کاملاً دیجیتالی به کار رفته و در همین حال، یک نمایشگر دوم که در داشبور تعبیه شده، مسلماً کنترل عملکردهای سیستم اطلاعات و سرگرمی را به عهده خواهد داشت. با این وجود، مطابق چیزی که از تصاویر غیر رسمی برمیآید، احتمالاً یک مجموعه نشانگر کاملاً دیجیتالی در اختیار نخواهد بود. در این میان، مواردی مانند یک دکمه استاپ-استارت، چهار دریچه هوای بزرگ و همینطور یک «تونل انتقال» با دکمههایی مشابه پورشه 911 در کابین هیوندای یونیک دیده میشوند.
فراتر از جنبههای طراحی، هیوندای یونیک نهتنها برای برند، بلکه برای تمام صنعت خودرو به عنوان اولین خودرویی که با سه گزینه پیشرانه فوقالعاده مقرونبهصرفه عرضه میشود، از اهمیت ویژهای برخوردار است. اولین مدل با یک پیشرانه کاملاً الکتریکی است و در همین حال، مشتری میتواند از بین یک سیستم پلاگین هیبرید بنزینی-الکتریکی یا یک سیستم سادهتر هیبرید بنزین الکتریکی بدون ظرفیت پلاگین انتخاب کند.
رقیب تویوتا پریوس پس از گذراندن چند ماه تست، قرار است که در نمایشگاه اتومبیل ژنو ۲۰۱۶ در ماه مارس معرفی شود.