آلمانیها هم اکنون تنها سازندگان خودروهای استیشن واگن بسیار پرقدرت اسپرت به شمار میروند. آئودی در مدلهای RS و بامو در مدلهای M5 واگن و مرسدس در مدلهای AMG استیت سرآمد این کلاس از خودروها به شمار میرود. در مورد مرسدس، علاوه بر کلاس E استیشن، برادر کوچکتر آن یعنی C 63 AMG نیز اسپرتیترین خودروهای کلاس خود محسوب میشوند.
کلاس سی استیشن AMG در دو نسخه معمولی و S ارائه میشود. پیشرانه 8 سیلندر 4.0 لیتری توئین توربو در مدل استاندارد قادر است 469 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در مدل S این میزان به 503 اسب بخار و 700 نیوتن متر میرسد. این در حالی است که Posaidon به عنوان تیونر این خودرو نیز دست به کار شده و با استفاده از توربو شارژر جدید، تغییر برنامه ریزی ECU و تغییر سیستم خنک کننده و استفاده از خروجی اگزوز اسپرت که مستقیماً به توربوها وصل میشود و از سویی از کاتالیزور موتوراسپرت سود میبرد، قدرت پیشرانه را به رقم شگفت انگیز 690 اسب بخار (700PS) رسانده است. گشتاور این موتور هم 890 نیوتن متر میباشد.
برای انتقال نیرو از یک گیربکس استاندارد 7 سرعته اتوماتیک بهره گرفته شده است. شتاب صفر تا صد در این خودرو تنها 3.4 ثانیه است که با سوپراسپرت ها برابری مینماید. بیشینه سرعت نیز با حذف کنترل الکترونیکی سرعت به 343 کیلومتر بر ساعت میرسد. چنین ارقامی برای یک خودروی استیشن بسیار دور از ذهن میباشند و اینکه مشتریان چنین خودروهایی نیز به دنبال چنین عملکردی باشند، جای تعجب دارد.