همانطور که در تصویر میبینید، چیز زیادی از «دیابلو» باقی نمانده، ولی با این حال این خودرو یک مالک جدید پیدا کرده است.
مطمئناً این شروع یک پروژه بازسازی خواهد بود که البته در این مورد خاص، چالشهای بیشتری را در پی دارد. به گفته فروشنده، این لامبورگیینی یک آتشسوزی در نزدیکی جعبه داشبورد تجربه کرده است. با این وجود، فلز باقیمانده با یک لایه برای از بین بردن زنگزدگیها و آثار آتش، پوشانده شده است. این فریم تهاجمی به جای اینکه در زیر پوست یک سوپرماشین زیبا قرار داشته باشد، سالهای زیادی را درون یک انباری سپری کرده و اخیراً در لیست فروش eBay قرار گرفته است. پس از دریافت ۲۶ پیشنهاد برای خرید، برنده مزایده مبلغی معادل ۴۶۰۰ دلار برای این فریم پرداخت کرده است.
چیزی که خریدار دریافت کرده، نه سیستم پیشرانه ندارد و نه بدنه یا عنوان، و مطابق شرایط مرسوم، خودش باید این وسیله نقلیه را تحویل بگیرد.
دیابلو مدلی از لامبورگینی است که بین سالهای ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۱ ساخته میشد و اولین و آخرین مدلی بود که تحت مالکیت «کرایسلر» توسعه پیدا کرد؛ چرا که لامبورگینی در سال ۱۹۹۸ به گروه خودروسازی فولکسواگن فروخته شد. دیابلو در دو فرم بدنه کوپه و رودستر عرضه میشد که به صورت RWD یا AWD بودند.
دیابلو در ابتدای عمرش، برای پیشرانه از یک موتور ۵/۷ لیتری V12 استفاده میکرد که قدرتی برابر ۴۹۲ اسببخار داشت و با یک گیربکس ۵ دنده دستی همراه بود. دیابلو در سال ۱۹۹۹ با یک تجدیدنظر در طراحیاش، چراغهای جلوی برجستهاش را از دست داد و از یک طراحی سادهتر در بدنه و یک داشبورد جدید استفاده کرد. همچنین خروجی پیشرانه به ۵۲۹ اسببخار و ۶۰۵ نیوتنمتر ارتقا یافت. دیابلو بعداً جای خود را به «مورچیهلگو» داد؛ مدلی که سپس با «اونتادور» در لامبورگینی جایگزین شد.
در مورد این پروژه بازسازی باید گفت که در مورد میزان کارهای موردنیاز برای احیای دیابلو و طبیعتاً، هزینه نهایی آن، ابهامات زیادی وجود دارد. البته ما امیدوارانه خبرها را دنبال میکنیم.