لندروور قصد دارد که امسال نسل پنجم دیسکاوری را رونمایی کند، طبق گزارش اتوکار (Autocar) این مدل جدید به طرز چشمگیری بهتر از مدل فعلی خواهد بود.
یکی از تفاوتهای کلیدی بین دیسکاوری فعلی و نسل بعدی، طراحی دوباره ساختار بیرونی و داخلی خودرو است. این طراحی دوباره که بر اساس لندروور دیسکاوری اسپرت و کانسپت دیسکاوری ویژن 2014 صورت گرفته باعث شده که نسل پنجم این خودرو کمی از اصالت آفرود انگلیسی خود فاصله بگیرد. انحنا و خطوط براق روی خودرو هم ماشین را از حالت جعبهای شکل خارج کرده است.
در زیربنا و یا ساختار شاسی تمام دیسکاوریهای جدید همان شاسی یکپارچه آلومینیومی مونوکوک (monocoque) رنجروور مدرن و سری رنجروور اسپرت را میبینیم. با توجه به اینکه مدل فعلی با توجه به تریماش وزنی بیش از 2600 کیلوگرم داشت مسئلهی وزن خودرو تبدیل به یک مسئلهی مهم شد. به همین دلیل با معماری جدید نسل پنجم، وزن نهایی خودرو به مقدار زیادی کاهش پیدا کرد.
زیر کاپوت لندروور دیسکاوری 2017 موتور 3.0 لیتری SDV6 دیزلی قرار گرفته است. پیشتر این موتور را بر روی چندین سری از خودروهای جگوار لندروور دیده بودیم. البته لندروور در انتخاب پیشرانه، موتورهای اینجنیوم (Ingenium) چهار و شش سیلندر را نیز برای این خودرو پیشنهاد میدهد.
یکی از مهمترین تغییرات دیسکاوری جدید حضور در بازار رقابتی است. دیسکاوری این بار بیش از گذشته به رنجروورها نزدیک شده است. جری مکگورن مدیر طراحی لندروور دراینباره گفت:
"دیسکاوری در نسل جدید در مسیر رنجروور قرار گرفته است و در نسخهی پریمیوم تولید میشود بااینحال ما باید توازن را در این محصول رعایت کنیم."