هاچبک داغ آلفا رومئو جولیتا در نسل جدید ممکن است به یک خودروی دیفرانسیل عقب مبدل شود. این خودرو به عنوان بخشی از برنامه گسترش جهانی محصولات آلفا رومئو، روی پلتفرم مشترک با سدان جدید جولیا سوار خواهد شد و بنابراین میتواند یک خودروی دیفرانسیل عقب یا 4 چرخ محرکه باشد.
بنا به گفته آلبرتو دیلیو، مدیر طراحی خودروهای فیات-کرایسلر، نسل جدید جولیتا روی یک نسخه کوتاهتر از پلتفرم جولیا قرار میگیرد. وقتی اتواکسپرس از دیلیو پرسید که به دلیل دیفرانسیل عقب بودن جولیا، آیا این ویژگی را در جولیتا هم خواهیم دید وی پاسخ داد که هر چیزی ممکن است.
ویژگی دیفرانسیل عقب یا انتقال نیرو به هر چهار چرخ برای این خودرو بسیار مفید خواهد بود مخصوصاً که رقبای آن نظیر آئودی A3 و بامو سری یک در آخرین مدلهای خود، نسخههای 4 چرخ محرکه نیز ارائه میکنند. بدین ترتیب این خودرو در رقابت با فولکس گلف R، فورد فوکوس RS و مرسدس A45 AMG میتواند عملکرد مناسبتر و نزدیکتری را به نمایش بگذارد.
طنز تلخ ماجرا اینجاست که BMW سری یک تبدیل به خودرویی دیفرانسیل جلو شده و آلفا رومئو در حال تبدیل به خودرویی دیفرانسیل عقب است.