بعد از رونمایی اولیه و محلی سدان پرچم دار هیوندای در کره جنوبی، اینک این خودروی لوکس تحت برند جنسیس در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد.
جنسیس G90 جایگزین هیوندای اکوس یا سنتینیال خواهد شد. این اولین محصول جنسیس از 5 محصول برنامه ریزی شده از جمله یک مدل شاسی بلند لوکس است که تا پایان این دهه وارد بازار خواهند شد.
تمرکز جنسیس روی G90 به عنوان یک سدان لوکس برای عرضه در سال 2017 میباشد. در این بین رقبایی چون آکورا RLX، کادیلاک CT6، لکسس LS و حتی خواهرخوانده آن در کیا یعنی K900 کوریس باعث نگرانی آن خواهند شد.. با این وجود جنسیس مصمم به رقابت با غولها است و در این مسیر میخواهد راهی که لکسس و اینفینیتی پیمودند، طی نماید.
فضای کابین بسیار دلفریب و جذاب است. ابعاد سخاوتمندانه داخلی ناشی از فاصله بین دو محور کشیده به میزان 3.16 متر میباشد. طول کلی خودرو نیز 5.2 متر است. کابین با روکشهای چرم ایتالیایی و چوب طبیعی پوشش داده شده است. بعلاوه صندلیهای راحت که در مورد راننده در 22 وضعیت و سرنشین در 16 وضعیت قابل تنظیم میباشند، نیز همراه با تجهیزات کامل باعث نهایت آسایش خواهند بود. یک نمایشگر 12.3 اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی منظور شده و سیستم تهویه سه ناحیهای، سیستم صوتی بسیار پیشرفته، شارژر بی سیم برای تجهیزات همراه، و دوربین نظارت از دیگر تجهیزات آن میباشند.
برای G90 دو گزینه پیشرانه مطرح شده است. مدل پایه، موتوری توربوشارژر و شش سیلندر خورجینی است که 3.3 لیتر حجم دارد و حدود 365 اسب بخار نیرو و 376 پوند فوت گشتاور تولید مینماید. گشتاور این پیشرانه از دور موتور 1300 دور در دقیقه در دسترس است. موتور دوم، نمونه آشنای 8 سیلندر 5.0 لیتری با تنفس طبیعی است که 420 اسب بخار نیرو و 383 پوند فوت گشتاور در آستین دارد. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد استفاده میشود در عوض خریداران میتوانند سفارش مدل دیفرانسیل عقب یا انتقال نیرو به هر چهار چرخ را بدهند.
سیستم انتقال نیروی 4 چرخ هیوندای با عنوان H-TRAC در حالت اقتصادی، تمامی گشتاور را به چرخ هیا عقب میفرستد. در حالت عادی این میزان، 90 درصد روی محور عقب و 10 درصد روی محور جلو میباشد. در زمانی که به کشش بیشتری نیاز باشد، میزان گشتاور ارسالی به محور جلو تا 40 درصد نیز افزایش مییابد.
برای سیستم تعلیق از مجموعهای تطبیقی با اتصالات مولتی لینک استفاده شده است. چرخها نیز 19 اینچی آلیاژی میباشند. در حالی که کالیپرهای ترمز مجهز به 4 پیستون در جلو و دو پیستون در عقب میباشند.
پلتفرم G90 یک نسخه کشیده از معماری دیفرانسیل عقبی است که نخستین بار در سال 2015 برای جنسیس G80 معرفی شده بود. متأسفانه هیوندای در این خودرو نتوانسته چندان در مدیریت وزن موفق باشد و با وجود وزن 2420 کیلوگرمی، حتی از سری 7 بامو با محورهای بلند که وزنی 1920 کیلوگرمی دارد بسیار عقبتر است.
جنسیس G90 همچنین به لیستی جامع از تجهیزات ایمنی و راحتی مزین شده است. کروز کنترل تطبیقی، نگه دارنده خودرو در لاین جاده، ترمز اضطراری، تشخیص عابرین پیاده، نمایشگر سربالا، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم کمکی پارک و غیره از مهمترین این موارد میباشند. در مدل V8 چراغهای خودرو نیز به صورت استاندارد از نوع LED میباشند.
هرچند تاکنون قیمت جنسیس G90 اعلام نشده اما پیشبینی میشود قیمت آن نزدیک به قیمت ایکوس باشد که در حال حاضر با بهای 62 هزار دلاری به فروش میرسد.