وقتی نیسان در نمایشگاه دیترویت در سال گذشته از مدل جدید پیکاپ فولسایز تیتان رونمایی کرد، هر کسی میتوانست با یک نگاه تشخیص دهد که در طراحی و استایل به کار رفته در تراک جدید، شرایط سری F فورد مدّنظر بوده است. در هر حال، به نظر میرسد که فورد سری F همواره به عنوان پرفروشترین وسیله نقلیه در امریکا، جایگاه خود را داشته باشد و بنابراین، یک مرجع غیرقابلاجتناب برای هر خودروسازی است که میخواهد یک پیکاپ بزرگ جدید طراحی کند. امسال نیز در نمایشگاه دیترویت، نیسان پرده از روی کانسپتی کشیده که یک نسخه از تیتان با عنوان «واریِر» است و نمیتواند انعکاسهای خود را از یک سری F دیگر، یعنی فورد F-150 رپتور، پنهان کند.
همانند رپتور، واریر نیز برای رانندگی آفرود بهینهسازی شده است. ظاهر تیتان که نیسان از آن با عبارت «طراحی الهامگرفته شده از مسابقات صحرایی و آماده برای ماجراجویی» یاد میکند، دگرگونیِ زیادی را نشان میدهد. ارتفاع این کانسپت تقریباً ۷۵ میلیمتر بالاتر از مدل استاندارد تیتان XD قرار میگیرد و همینطور، حدود ۱۵۲ میلیمتر عریضتر است. گلگیرهای برجسته و عریضتر واریر، چرخهای بزرگ ۱۸ در ۹/۵ اینچی را در پوششی از تایرهای ۳۷ اینچی در خود جای دادهاند.
در حالی که موتور کامینز ۵ لیتری توربو-دیزل V-8 و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دچار تغییر نشدهاند، کانسپت واریر بر روی یک سیستم تعلیق کاملاً جدید و با بازه جابجایی بالا سوار شده که از مستهلککنندههای هیدرولیکی استفاده میکند. سیستم تعلیق جلو نیز عناصری مانند بازوهای کنترل جدید، مفصلهای کروی قدرتمندتر، طراحیهای مقابله با کشش تای-راد و شوکهای کویلاور داخلی به خدمت گرفته است. این شوکهای داخلی همچنین در سیستم تعلیق نیز در کنار محورهای جدید ضدّ لغزش و بلوکهای لیفت به کار رفتهاند.
مسلماً بیشترین تغییرات کانسپت واریر در طراحی ظاهری آن بوده است. طراحان نیسان با استفاده از یک زمینه خاکستری مات، ظاهری منحصر به فرد برای واریر ایجاد کردهاند. چراغهای LED کوچک آفرود که به صورت دستههای ۶ تایی در هر طرف سقف قرار گرفتهاند و همینطور یک اسپویلر یکپارچه با عقب کابین، از جمله مواردی هستند که در این طراحی جلبتوجه میکنند. طراحی جدید کاپوت شامل هواکشها و خطوط جریان به سمت یک جلوپنجره کاملاً سیاه رنگ است. چراغهای LED جدید در جلو، حالت دو حرف C در هم تنیده راه دارند و چراغهای راهنما نیز در گلگیرهای عریضتر پیکاپ جاسازی شدهاند. این در حالی است که الگوهای نارنجیرنگ و قسمتهای نقرهای مات، جلوه روشنتر در بخشهای پایین بدنه ایجاد کردهاند. در قسمت پایین بدنه در جلو، یک طراحی سفارشی با یک صفحه ضربهگیر شاهده هستیم و در همین، در عقب، یک طراحی جدید برای درب بارگیر شامل یک پنل بزرگ تریم مشکی و همینطور یک اسپویلر دیگر در بالای آن است. طراحی جدید سپر عقب، خروجیهای چهار گانه سیستم اگزوز را در بر میگیرد.
داخل کابین تیتان نیز دستخوش تغییر شده است و مواردی چون صندلیهای چرمی و پارچهای مشکی با طرحهای نارنجی، پرههای غربیلک فرمان آلومینومی تراشکاریشده، سه نشانگر کمکی در بالای وسط داشبورد، سوئیچهای کنترل اضافی و یک کنسول وسط با گرمکن و خنککننده در قسمتهای نگهدارنده فنجان در آن به چشم میخورند.
در مرحله کنونی، واریر تنها یک کانسپت محسوب میشود. ولی میتوان گفت که این جذابترین نسخهای از تیتان است که تاکنون وجود داشته است. ضمن اینکه رقابت و چشموهمچشمی نیسان با فورد با قرار دادن این پیکاپ آفرود در خط تولید، بسیار جالب خواهد بود.