فولکسواگن در نظر دارد تا با تعویض باتریهای ای-گلف مسافت طی شده در حالت الکتریکی این خودرو را بهبود ببخشد.
باتریهای ای-گلف در حال حاضر واحدهای 28 آمپرساعتی هستند و این خودروساز آلمانی قصد دارد بهزودی باتریهای 37 آمپرساعتی را جایگزین باتریهای فعلی کند. این تغییر حتی اگر با طراحی دوباره ساختار باتریها صورت نگیرد باعث بهبود 30 درصدی مسافت طی شده میشود چرا که افزایش ظرفیت بهسادگی عملکرد خودرو را بهبود میبخشد.
ای-گلف با این باتریهای 28 آمپرساعتی میتوانست 133 کیلومتر را بهصورت الکتریکی طی کند بااینحال این خودرو از رقیب مستقیمش یعنی نیسان لیف که 172 کیلومتر را طی میکرد چند پله عقبتر بود.
فولکسواگن با این بهروزرسانی و افزایش 30 درصدی مسافت طی شده درصدد جبران این فاصله برآمد و با ثبت 173 کیلومتر مسافت طی شده در حالت الکتریکی این خودرو را در گردونهی رقابت نگه داشت. البته باید اشاره کنیم که حتی با این بهروزرسانی ای-گلف نمیتواند با نسل آخر شورولت بولت رقابت کند چرا که این خودروی جدید سی هزار دلاری با یکبار شارژ میتواند 321 کیلومتر را در حالت الکتریکی طی کند.
فولکسواگن تاریخ مشخصی را برای این بهروزرسانی تعیین نکرد اما برای اینکه این خودروساز از رقابت بازار خودروهای الکتریکی عقب نماند باید زودتر دستبهکار شود.