ورود
ممکن است برای شما قابل باور نباشد اما تویوتا پریوس هیبریدی در شجره نامه خود، سابقه شرکت در مسابقات قهرمانی GT300 ژاپن را دارد.
در حالی که با دیدن یک پریوس، انتظار یک خودروی آرام هیبریدی مقرون به صرفه را داریم و کسی منتظر هنرنمایی آن به عنوان یک خودروی اسپرت یا مسابقهای نیست، تویوتا این تصورات را درهم میریزد.
آخرین نسل از تویوتا پریوس در قامت نسخه مسابقهای GT300 در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی شده است. طراحی و توسعه این خودرو توسط APR و با فناوریهای برگرفته از نسخه جادهای ان انجام شده و در حالی که نسل قبلی آن بازنشسته شده، موتور الکتریکی نسخه معمولی در این نسخه مسابقهای نیز به همان صورت مورد استفاده واقع شده است.
در مورد بخش درون سوز پیشرانه اطلاعات دقیقی وجود ندارد اما ظاهراً موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری با یک موتور قدرتمند 6 سیلندر 3.5 لیتری که در بسیاری دیگر از تویوتاهای مسابقهای نیز حاضر است، تعویض شده است.
برخلاف مدل معمولی پریوس، در نسخه مسابقهای، موتور در وسط خودرو و جلوی محور عقب نصب شده است. طراحی بدنه و کیت آئرودینامیکی مسابقهای آن نیز با وجود ورودیهای هوای جدید و اسپویلر و دیفیوزر و باله عظیم عقب کاملاً سر و شکلی خشن و اسپرت پیدا کرده است. البته چراغها و جلوپنجره همچنان سر جای خود و مطابق نسخه استاندارد باقی ماندهاند.