ورود
مسابقات رالی جهانی WRC تا چند سال پیش در سلطه پژو و سیتروئن بود اما اکنون رقبای تازهای چون فولکس پولو، هیوندای i20 و حتی تویوتا یاریس هم دران حضور دارند. سال گذشته را باید سال دستگرمی برای هیوندای تازه وارد دانست. اما امسال، این تیم با تجربیات به دست آمده و مخصوصاً کسب عنوان بسیار ارزشمند مقام دوم سازندگان میخواهد بیش از پیش قدرتنمایی کند.
مسابقات رالی جهانی موسوم به WRC با قدمتی بیش از 100 ساله، نیاز به خودروهایی ویژه دارند که از روی مدلهای تولیدی شرکتها ساخته میشوند. این خودروها به خوبی برای تحمل فشار و تنشهای گوناگون آماده میشوند و قادرند شرایط استقامتی مسابقه را برآورده سازند.
هیوندای i20 به عنوان یک هاچ بک جمع و جور و با دینامیک مناسب، خودروی مطلوبی در این مسابقات نشان داده است. نسل دوم این خودرو نیز آماده شده و تاکنون بیش از 8 هزار کیلومتر را در شرایط تست، طی کرده است. موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری این خودرو، با کمک توربوشارژر میتواند 300 اسب بخار نیرو تولید کند. یک گیربکس مسابقهای سکوئنشیال یا ترتیبی 6 سرعته، این نیرو را به هر چهار چرخ منتقل میکند. ارتقای انجام شده روی این مدل، انتظارات از آن را بالا برده است.
این فصل از مسابقات رالی جهانی از تاریخ 22 ژانویه و از مونت کارلو آغاز خواهد شد. رانندگان تیم هیوندای، تیری نویل و نیکلاس ژیلسول بلژیکی و دو اسپانیایی یعنی دنی سوردو و مارک مارتی میباشند. ماشین سوم هیوندای نیز توسط هیدن پادون و با نقشه خوانی جان کنارد رانده میشود. رقبای جدید و تازه نفس هیوندای در این فصل مسابقات، فورد فیستا RS و اشکودا فابیا R5 میباشند.