ورود
پورشه در نمایشگاه فرانکفورت 2015 مدلهای بهروز شده 911 کاررا را رونمایی کرد. در این میان مدل تارگا 4 از این خانواده در زیر پوسته خیره کننده خود شامل ویژگیهای جدی تکنولوژی و فنی شده است.
موتور شش سیلندر تخت یا بوکسر این خودرو با حجم سه لیتر در منتهیالیه پشت خودرو و بعد از محور عقب جای گرفته است. شیوه قرارگیری موتور نیز به جای عمودی، به صورت افقی میباشد. بدین ترتیب ارتفاع موتور کاهش یافته و مرکز ثقل خودرو نیز در نقطه پایینتری قرار میگیرد. این موضوع باعث بهبود هندلینگ خودرو نیز میشود.
پیشرانه بهروز شده این مدل قادر است 370 اسب بخار نیرو و 450 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این نیرو توسط یک گیربکس 7 سرعته با کلاچ دوگانه PDK به هر چهار چرخ خودرو منتقل میشود. بدین ترتیب این خودروی زیبا با غرش مخصوص خود میتواند صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را در کمتر از 4.3 ثانیه ثبت نماید. نهایت سرعتان نیز به 288 کیلومتر بر ساعت میرسد.
طراحی مدل تارگا نیز با عناصری مشابه کاررا ارتقا یافته است. سپرهای جلو تغییر کرده و علاوه بر طراحی آئرودینامیک، هوای بیشتری برای خنک کنندگی را از طریق هواکشهای بزرگتر خود به درون میکشند. علاوه بر این طراحی سپرها با چراغهای بیضی شکل جلو تناسب بهتری یافته است. درون کاسه چراغها نیز چهار لامپ کوچک LED به عنوان چراغهای روزتاب میدرخشند.
دستگیره دربها نیز تغییر نموده و در قسمت انتهایی خودرو نیز هواکش درب موتور با خطوط عمودی به جای میلههای افقی سابق به چشم میخورند. چراغهای سه بعدی عقب با یک نوار باریک به هم متصل گردیدهاند. در زیر سپر صاف و صیقلی پشت نیز خروجیهای هوا در دو سمت و دو خروجی اگزوز بزرگ در میانه به چشم میخورند.
سبک بدنه تارگا، آنقدر خاص است که از سایر خودروها به راحتی متمایز میگردد. در این سبک بدنه تنها قسمت بالای سر سرنشینان قابل جمع شدن است. البته همین مورد نیز به صورت الکتریکی صورت میگیرد و همراه با طراحی صنعتی دقیقی میباشد. قسمت ستون پشت هم میتواند ایمنی مناسبی برای خودرو به ارمغان آورد.
درون کابین با اینکه راحت است اما زرق و برق دار نیست. پورشه به دنبال عملکرد راحتتر سیستمها بوده و به همین دلیل سیستم سرگرمی PCM جدید از طریق یک نمایشگر 7 اینچی لمسی به آسانی عمل میکند. سیستم ناوبری با یک سال اشتراک رایگان سرویس نمای خیابانی گوگل، اطلاعات ترافیکی لحظهای، بازیابی اطلاعات خودرو از راه دور و رادیوی اینترنتی نیز در دسترس است. اتصال به گوشیهای هوشمند نیز همراه با اتصالات وای فای و بلوتوث در این مدل پیشبینی شدهاند.
فرمان الکتروهیدرولیکی خودرو با طراحی مشابه 918 اسپایدر عملکرد مناسبی دارد. سیستم آسانسور تعلیق نیز قادر است ارتفاع خودرو را برای عبور از موانع و شیبهای ورودی پارکینگ تا حدود 4 سانتیمتر افزایش دهد.
به نظر میرسد طیف خریداران چنین خودرویی بسیار منحصر به فرد باشند. آنها نه شیفته خودروهای روباز یا کانورتیبل معمولی هستند و نه حاضرند خود را در فضای خفه یک کوپه محصور نمایند. بعلاوه به دنبال ویژگیهای اسپرت و تکنولوژیهای مدرن و بهروز هستند. بنابراین تارگا میتواند تنها انتخاب بیرقیب آنها باشد.