ورود
کمپانی کامیون سازی Navistar International بهتازگی از جدیدترین کامیون خود یعنی سری HX رونمایی کرده ست. این کامیون که در ردهی کلاس 8 دماغدار با ظاهر کلاسیک برای وظایف سنگین و عمرانی ساخته شده، بنابر گفته مدیر اجرایی این شرکت اولین کامیون جدید از سال 2010 میباشد.
کامیون HX جدید (مخفف Heavy eXtreme) شامل 4 مدل با اکسلهای set-forward و set-back و همچنین طول کاپوت بلند و متوسط میشود. این مدل جایگزین مدل قدیمیتر Pay Star خواهد شد.
تروی کلارک مدیرعامل ناویستار دراینباره میگوید:
رونمایی از سری HX یک فرصت دوباره برای اینترنشنال است که جایگاه خود را در کامیونهای دماغدار کلاسیک که سابقاً واگذار کرده بود، باز پس گیرد.
این کامیون جدید روز دوشنبه ساعت 13:00 بهوقت اقیانوس آرام در نمایشگاه دنیای بتن در لاسوگاس رونمایی شد. (نمایشگاه بهطور رسمی از سه شنبه آغاز بهکار کرد)
اینترنشنال سفارشات برای 4 مدل این کامیون را از زمان رونمایی دریافت میکند و تحویل آنها از بهار آغاز میشود. 4 مدل این کامیون عبارتاند از:
1. مدل HX515؛ با طول سپر تا پشت اتاق (BBC) معادل 115 اینچ و اکسل جلوی Set-Forward. کاربردهای اولیه این مدل شامل دامپ تراک، میکسر، جرثقیل و حمل زباله میباشد.
2. مدل HX615؛ با طول BBC معادل 115 اینچ و اکسل جلوی Set-Back. قابل عرضه در قالب کامیون و کشنده که کاربریهای مشابه بهعلاوه دامپ تراک و پلتفرمهای عمرانی را بر عهده دارد.
3. مدل HX520؛ با طول BBC معادل 120 اینچ و اکسل جلوی Set-Forward. به دو صورت کامیون و کشنده با کاربریهای کشنده فواصل طولانی، دامپ تراک ساخت و ساز و عمرانی و پلتفرم جرثقیل.
4. مدل HX620؛ با طول BBC معادل 120 اینچ و اکسل جلوی Set-Back. در دو مدل کشنده و کامیون که میتواند در کشش بار در فواصل طولانی، حملکننده جرثقیل، دامپ تراک ساخت وساز و عمرانی و همچنین شاسی لخت عرضه شود.
دو مدل HX615 و HX515 با موتورهای N13 ساخت ناویستار تجهیز میشوند در حالی که دو مدل دیگر از ISX15 های ساخت کامینز بهره میبرد. مدیران شرکت تأیید کردهاند که تمامی این مدلها برای بیشترین میزان قدرت و دوام، بهرهوری رانندگی، طراحی ظاهری خشن و بیشتر میزان ساعت کاری بدون نیاز به تعمیر طراحی شدهاند. معاون ارشد ناویستار در بخش توسعه تولید جهانی، Denny Moony دراینباره میگوید:
سری HX جدید، ظاهر سلطهجویانه، قابلیتهای راننده محور و همچنین تواناییهای غیرقابل توقف را ترکیب کرده تا نظر رانندههای این نوع کامیون را عوض کرده و به خود جلب کند.
یک کاپوت شیبدار دید بسیار خوبی به راننده درون کابین میدهد و همچنین چرخش 40 درجه چرخهای جلو، مانور پذیری خوبی به آن میدهد. این کامیون در زمینهای تست ناویستار در شمال هند تحت آزمایشهای سخت قرار گرفته و از هماکنون امکان سفارش آن وجود دارد و اولین نسخههای آن در ماه آوریل تحویل مشتریان داده خواهند شد.