ورود
کمپانی کیا در نمایشگاه خودروی شیکاگو مدل هیبریدی و پلاگین هیبریدی اپتیما 2017 را معرفی کرد.
مدل هیبریدی اپتیما که با هدف جلب رضایت طرفداران محیطزیست و خودروهای کممصرف به تولید رسیده است طراحی آشنایی دارد. البته تفاوتهایی در طراحی این مدل با طراحی مدل استاندارد به چشم میخورد که جلوپنجره مشبک اکتیو، گلگیرهای اصلاحشده و دیفیوزرهای آئرودینامیک عقب نمونههایی از این تغییرات هستند. این خودرو همچنین به چراغهای LED جدید، نشان برند جدید و رینگهای آلیاژی آئرودینامیک تجهیز شده است.
طراحی داخلی تا حد زیادی شبیه به مدل استاندارد است بااینحال جنس ابزار و تجهیزات بهکاررفته در مدل هیبریدی نرمتر و خاصتر هستند. اپتیمای هیبریدی حالا با سیستم کمک رانندگی جدیدی همراه شده است. این سیستم به راننده اعلام میکند که چه زمانی شتاب بگیرد و چه زمانی ترمز.
پیشرانهی اپتیمای هیبریدی ترکیبی از یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر GDI و یک موتور الکتریکی با باتریهای لیتیوم پلیمری 1.62 کیلووات ساعتی است که بهصورت ترکیبی نهایتاً 193 اسب بخار نیرو تولید میکند و در ازای چنین قدرتی بهصورت تخمینی 5.6 لیتر سوخت در صد کیلومتر مصرف میکند.
با تقریب خوبی میتوان گفت اپتیمای پلاگین هیبرید با مدل هیبریدی یکسان است. پیشرانهی این خودرو از یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر GDI و یک موتور الکتریکی با باتریهای لیتیوم یونی 9.8 کیلووات ساعتی شکل میگیرد. این اعداد نشان میدهند که قدرت موتور الکتریکی در مدل پلاگین هیبریدی بیشتر از مدل هیبریدی است درنتیجه قدرت خروجی ترکیبی این مدل به 202 اسب بخار رسیده و مهمتر از همه مسافت طی شده در حالت تمام الکتریکی به 43 کیلومتر رسیده است. مصرف سوخت این خودرو هم در حالت ترکیبی بهقدری بهینه شده است که با یک باک پر میتوان مسافت 965 کیلومتر را طی کرد.
درنهایت باتریهای تخلیه شدهی مدل پلاگین هیبریدی را با شارژر سطح 2 و ولتاژ 240 ولت میتوان در کمتر از 3 ساعت شارژ کرد. البته باید اشاره کنیم که شارژ باتریها با شارژر سطح یک و ولتاژ 120 ولت نزدیک به 9 ساعت زمان میبرد.