ورود
بعد از احیای برند آلپاین به دست رنو، انتظارها برای معرفی اولین خودروی اسپرت با نشان این برند در حال به انتها رسیدن است. زیرا بعد از مدتها انتظار، آلپاین A120 را در نمایشگاه خودروی ژنو خواهیم دید.
تیزرها نشان میدهند که طراحی بدنه با ویژگیهای تهاجمی همراه خواهد بود. خوشبختانه طراحی سپرها نیز نسبت به طراحی اولیه ظاهراً دچار تغییرات گستردهای شده است که به روح اسپرت این خودرو بیشتر میآید. از جمله به نظر میرسد یک دیفیوزر در عقب نصب شده که در پتنت ها دیده نمیشد.
سقف خودرو به صورت دو حباب خفیف طراحی شده و پنجره عقب در دو سمت، شیب تندی یافته است. آینههای جانبی نیز با پایههای ظریفی به بدنه متصل میشوند. خروجی اگزوز در وسط تعیین شده و خبری از اسپویلرهای بزرگ هم نیست. در عوض ابعاد چرخها بسیار بزرگ و با رینگهای آلیاژی جذاب به نظر میرسند.
رنو اما در تیزر دیگری، نمایشی مختصر از کابین آلپاین جدید را افشا کرده است. البته این مورد هنوز قطعی نیست و شاید این کابین متعلق به یک نسخه کانسپت آلپاین باشد. در این تصویر پدال شیفترهای گیربکس در پشت فرمان دیده میشوند. بعلاوه یک نمایشگر لمسی تبلت مانند برای سیستم سرگرمی به صورت یکپارچه با یک ساعت لوکس آنالوگ در بالای داشبورد به چشم میخورد. فرمان سه شاخه و سوئیچ فلزی یادآور دوران کلاسیک میباشند. طراحی داشبورد ساده و در عین حال کاربردی است. احتمالاً برای روکش فرمان و داشبورد از چرم و آلکانترا استفاده شده است.
تا آنجا که میدانیم، موتور این خودرو یک نسخه 4 سیلندر 1.8 لیتری توربوشارژر خواهد بود که 250 اسب بخار در مدل پایه و 300 اسب بخار برای مدل اسپرت رده بالا قدرت تولید مینماید. تمامی مدلها به صورت دیفرانسیل عقب خواهند بود و از یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه خودکار بهره میگیرند. البته وزن پایین این خودرو که حدود 1100 کیلوگرم برآورد میشود میتواند یکی از مزیتهای آن قلمداد شود.