کسانی که آرمانگرا خرید میکنند اغلب با قیمتهای گزافی روبهرو میشوند که رسیدن به هدف را برایشان دشوار میسازد. مسلماً همه افراد نمیتوانند مانند یک آقازاده یک رولز رویس داشته باشند و یا مانند یک مهندس خوشتیپ کارکشته سوار مرسدس بنز E400 خود شوند و شایدم مانند یک پزشک جراح سوار بر لکسس RX 350 شوند، بنابراین باید چه کرد. یک پدر بزرگ پولدار مبتلا به آلزایمر پیدا کنیم!؟ یا در پروژهها کمکاری کنیم؟ و یا از بیماران زیرمیزی بگیریم؟
هیچکدام ما در اینجا با کمک وبسایت AutoGuide.com میخواهیم راهحلی پیدا کنیم که بهمراتب کمتر تبهکارانه است. چرا دوقلو ارزانتر آن را نمیخرید؟ برای هر ماشین گرانقیمتی، حداقل یک جایگزین ارزانتر وجود دارد که مشخصاتی نزدیک به همان مدل موردعلاقه شما را دارد، ولی هزینه کمتری برایتان به ارمغان میآورد. برای هر کسی که به BMW X5 M علاقهمند هست، یک جیپ گرند چروکی SRT8 نیز وجود دارد که انتظاراتش را برآورده میکند. در زیر ۱۰ خودرو دیگر است که یک جایگزین ارزانتر برایشان وجود دارد.
طراحی سدان مرسدس بنز E400 از همه نظر فوقالعاده است و کمتر پیش میآید که یک مهندس شیفته آن نشود. سدان E400 ترکیبی از یک خودرو لوکس، راحت و عملگرا میباشد و کمتر خودرویی توان رقابت با آن را دارد. شروع قیمت آن از ۶۳۱۰۰ دلار است. به عنوان یک سدان بزرگ، این یک خودرو کامل است.
اما اگر پرداخت ۶۳ هزار دلار برایتان مشکل است، احتمالاً توان پرداخت ۳۸۴۷۰ دلار را دارید و در این صورت میتوانید کرایسلر 300S را جایگزین E400 کنید. 300s مجهز به یک موتور V8 با توان ۳۶۳ اسب بخار و گیربکس اتوماتیک هشت سرعته است، در واقع قدرت و چرخدندههای بیشتری نسبت به E400 دارد. این یک ماشین بزرگتر هست که فضای بیشتری را در اختیار مسافران قرار میدهد و شما میتواند تقریباً تمام فنآوریهای مدرنی که در E400 هست را در آن پیدا کنید. البته خبری از جلوپنجره الماس نشان که یک ستاره زیبا را احاطه کرده نیست، اما با در نظر گرفتن پرداخت ۴۰ درصد هزینه کمتر، تا حدودی جای خالی همتای مرسدس بنز خود را پر خواهد کرد.
اگر جز آن دسته افرادی هستید که آرزو داشتن یک رنجرور اسپرت HSE را در سر دارید، اما هنوز مبلغ ۷۰ هزار دلار در حساب خود ندارید، شاید بهتر باشد یک نگاهی به فورد اکسپلورر پلاتینیوم بیاندازید، که با قیمت ۵۲۹۷۰ دلار تشابه بسیاری به رنجرور اسپرت دارد.
این SUV برای شما سه ردیف صندلی، یک موتور V6 القای اجباری (که قدرت بیشتری همراه دارد) و سیستم تمام چرخ محرک چندحالته به ارمغان میآورد. در کابین علاوه بر طراحی داخلی مجلل امکاناتی مانند سیستم کمکی حفظ مسیر، صندلیهای تهویه شونده، سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقب و صندلیهای تاشو ردیف سوم، در دسترس است. اکسپلورر پلاتینیوم از جهات بسیاری شبیه به یک رنجرور اسپرت است، بنابراین با توجه به پرداخت هزینه کمتر خودرو ارزندهای است.
پورشه کیمن از نظر کیفت رانندگی یکی از باارزشترین خودروهای بازار است. تعادل فوقالعاده شاسی، پاسخ سریع فرمان و موتور جذاب، کیمن را به یکی از خودروهای پر طرفدار و سرگرم کننده تبدیل کرده است. اما، حتی برای خرید ارزانترین مدل آن باید بیش از ۵۰ هزار دلار هزینه کرد.
با پرداخت نصف این مبلغ، میتوانید یک سوبارو BRZ دیفرانسیل عقب خریداری کنید. با این انتخاب ۶۵ اسب بخار کمتر از کیمن در اختیار دارید، اما BRZ یک شاسی بزرگ، فرمانپذیری فوقالعاده و یک تجربه رانندگی ارزنده در اختیارتان قرار میدهد. حتی همانند کیمن، موتور تخت آن افقی و در خلاف جهت خودرو جانمایی شده است.
تسلا مدل S یک انقلاب در خودروهای الکتریکی است. ویژگیهای لوکس، ابعاد بزرگ و برخورداری از محدوده رانندگی گسترده، باعث شد تا هیچ وسیله نقلیه الکتریکی (EV) دیگری توان رقابت با آن را نداشته باشد و درواقع با ورود آن به بازار سرنوشت خودروهای الکتریکی تغییر کرد. تنها مسئله مهم این است که بسیاری از مردم نمیتواند ۷۰ هزار دلار بابت خرید یک مدل S بپردازند.
شورلت، یک راه حل برای کسانی که میخواهند با بودجه کم یک خودرو الکتریکی با محدوده پیمایش قابلملاحظه داشته باشند ارائه کرده است. نام آن بولت است، یک هاچبک جدید از شورلت که قیمت آن از ۳۷۵۰۰ دلار شروع میشود و با یکبار شارژ قادر به پیمایش حداقل ۳۲۰ کیلومتر میباشد. ممکن است بولت به اندازه تسلا بزرگ و یا لوکس نباشد، اما تقریباً نصف آن قیمت دارد.
نیسان GT-R یک قاتل غول پیکر است. سیستم تمام چرخ محرک حرفهای، سرعت رعد آسا سیستم انتقال قدرت دو کلاچه و موتور قدرتمند، باعث شده تا GT-R توان مقابله با رقبایی که دو برابر و یا حتی بیشتر از آن قیمت دارند را داشته باشد. اما خرید این اسطوره هنوز هم برای خیلیها مقرونبهصرفه نیست. بهعلاوه اینکه مدل ۲۰۱۶ GT-R در ۶ مدل قیمتگذاری میشود.
با پرداخت مبلغ ۳۵۷۳۰ دلار برای فوکوس RS به نظر میرسد یک نسخه مشابه اما کوچکتر GT-R را خریداری کردهاید. فوکوس RD ممکن است به اندازه نیسان فوقالعاده نباشد و ۲۰۰ اسب بخار کمتر داشته باشد و تنها با گیربکس دستی عرضه شود، اما از یک سیستم تمام چرخ محرک حرفهای، موتور قدرتمند و تمام فاکتورهای لازم برای شرمنده کردن تعداد زیادی از خودروهای گرانتر اتوبان را دارد. و حتی میتوان برای آن لاستیکها مسابقهای تهیه کرد.
بامو M4 کوپه یک کوپه چهار نفره سریع با هندلینگ فوقالعاده است. در زیر کاپوت آن یک موتور شش سیلندر توربوشارژ با توان ۴۲۵ اسب بخار جای گرفته، که M4 را سریع و جذاب کرده است. اما علاوه بر اینها قیمت آن هم خاص است: ۶۵۷۰۰ دلار.
کسانی که علاقهمندند مشخصات یک M4 را در یک خودرو مقرونبهصرفه تر داشته باشند بهتر است نگاهی به فورد موستانگ GT بیاندازند. در زیر کاپوت آن یک موتور V8 با توان ۴۳۵ اسب بخار قرار گرفته که قدرت آن به چرخ عقب منتقل میشود و خریدار میتواند این خودرو چهار نفره را با یک گیربکس دستی یا اتوماتیک سفارش دهد. ممکن است فاقد برخی از جذابیتهای M4 باشد، اما موستانگ جدید دیگر از اکسل خشک موستانگهای قدیمی خلاص شده است. از همه مهمتر، برچسب قیمت موستانگ GT فقط ۳۲۳۹۵ دلار است، یعنی حدود یک دوم M4!
اگر شما جز هواداران رولز رویس هستید و دوست دارید سوار بر یک خودرو لوکس مثل فانتوم به محل کار بروید، باید حدود نیم میلیون دلار در حساب خود داشته باشید. اما اگر نمیخواهید زیاد تجملاتی باشید و کمی خاکی و مردمیتر باشید! بهتر است به سراغ جنسیس G90 بروید.خب، هیوندای بهتازگی اعلام کرد که جنسیس G90 در راه است.
درست است که دستساز نیست و اصالت رولزرویس را ندارد، اما G90 یک سدان فولسایز لوکس برای مسافران نازپرورده است که نمیخواهد هزینه یک رولز رویس فانتوم را بدهند. ایده آل برای مدیر عامل شرکتهایی که هنوز یه موفقیتهای بزرگ دست نیافتهاند.
مرسدس بنز G-کلاس یک هیولا آفرود بسیار تواناست که میتواند به مکانهایی برود که اغلب وسایل نقلیه رؤیای رفتن به آنجا را دارند. قفل دیفرانسیل، یک وضعیت انتقال قدرت دو سرعته مناسب و فاصله زیاد از زمین، کلاس G را آماده صعود کوهها کرده است. اما به عنوان یک مرسدس بنز، مجلل و لوکس است و قیمت ارزانترین G کلاس از ۱۱۹۹۰۰ دلار شروع میشود.
اگر شما واقعاً علاقهمند به مسافرت خارج از جاده هستید و میتوانید از ویژگیهای لوکس کابین و موتور V8 کلاس G چشمپوشی کنید، جیپ رانگلر نامحدود انتخاب مناسبی است. شروع قیمت آن فقط ۲۷۶۹۵ دلار است، علاوه بر این رانگلر دارای سابقه نظامی طولانی هست و همچنین سبک ظاهری جعبهای و کلاسیک آن شبیه G-واگن میباشد و در خارج از جاده شما را به راحتی یاری میکند.
بامو M5 یک سدان بزرگ است که میتواند در اتوبان بسیاری از خودروهای اسپرت را در آینههای خود مشاهده کند. موتور ۴.۴ لیتری V8 توربوشارژ آن توان ۵۶۰ اسب بخار، تولید میکند که M5 را همانند موشک در ۴.۲ ثانیه به سرعت ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. بامو M5 سریع، لوکس و سطح بالا است اما چنین خودرویی ارزان نیست و برچسب قیمت آن فقط کمی با شش رقمی بودن فاصله دارد.
SS نسخه مشابه و ارزانقیمت سدان اسپرت M5 از برند شورلت است که محبوبیت کمتری دارد. در زیر کاپوت آن موتور 6.2 لیتری V8 قرار گرفته که توان ۴۱۵ اسب بخار، تولید میکند. درست است که شورلت SS قدرت کمتری از M5 در اختیار دارد ولی در مقابل وزن سبکتری دارد و هندلینگ مناسب و هزینهای یک دوم M5 دارد.
آیا شما همیشه رؤیای داشتن یک لوتوس الیز را در ذهن داشتهاید؟ خودرو موتور وسطی که تعریف رانندگی خالص است؟ حتی اگر در زیر کاپوت آن یک موتور کوچک چهار سیلندر باشد که قدرت زیادی همراه ندارد، الیز به قدری سبک و زیرک است که هیچ کمبود و خللی در ایجاد تجربه رانندگی خالص آن ایجاد نمیکند. اما مشکل این است که، لوتوس بسیار گران است.
خب، بسیاری از اعجابهای رانندگی الیز را میتوان در یکی دیگر از ماشینهای اسپرت کوچک یافت، بله مزدا میاتا MX-5. حتی با وجود اینکه موتور آن در جلو قرار گرفته است، حتی یک راننده بیتجربه هم پشت فرمان MX-5 در هر کیلومتر مسافتی که میپیماید لذت رانندگی با آن را با تمام وجود حس میکند.