مینیبوسهای اولیه فولکسواگن از جایگاه مهمی در بازار برخوردار بودند. هر چه بیشتر از عمر آنها میگذشت، کمیابتر و باارزشتر میشدند؛ تا جایی که یکبار گروهی از هواداران متعصب، یک مدل ۱۹۵۴ سوخته آن را از دل یک جنگل بیرون کشیدند. طراحی این کانسپت T1 نیز توجه خوبی به میراث گذشته فولکسواگن در این زمینه نشان داده است.
البته تصاویر کانسپت T1 ریوایوال رسماً توسط فولکسواگن منتشر نشدهاند، ولی تماشای آنها خالی از لطف نیست. این رندرها توسط طراحی به نام دیوید اوبندورفر (David Obendorfer) تهیه شدهاند و وی کسی است که برخی ویژگیهای کانسپتهای فوقالعاده دیگر، مانند فیات 600 و بامو 2000CS را در کنار یکدیگر قرار داده است.
«اوبندورفر» این کانسپت را بر اساس پلتفرم کنونی فولکسواگن «ترانسپورتر T6» طراحی کرده و در این میان، اشارههایی به مدل اولیه داشته است. این طراحی در حالی ارائه میشود که قبلاً کانسپت جدید میکروباس الکتریکی فولکسواگن موسوم به BUDD-e در نمایشگاه کالاهای الکترونیکی مصرفی امسال به نمایش گذاشته شده است.
طراحی «اوبندروفر» حال و هوای قدیمیتری نسبت به نسخه جدید فولکسواگن دارد؛ موضوعی که نمیتواند چندان به عنوان یک نقطه ضعف تلقی شود. چرا که فولکسواگن به این طریق، احتمالاً میتواند در میانه ماجرای «دیزلگیت»، توجهات و ستایشهای بیشتری را به خود جلب کند. امّا در حال حاضر، هواداران تنها باید به یک سری رندرینگ بسنده کنند.