ورود
با ۶۲۰ هزار دستگاه خودرویی که در سال گذشته به مشتریان تحویل داده شده، لکسس سال بسیار خوبی را پشتسر گذاشته است. این برند ژاپنی نسبت به سال ۲۰۱۴، در آمار فروش جهانی خود به اندازه ۱۲ درصد رشد داشته و در این میان، بهترین شرایط برای بازار اروپا بوده است.
در مجموع، تعداد ۶۴ هزار دستگاه خودرو در قاره قدیمی (اروپا) به فروش رفته است که ۲۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۴ رشد نشان میدهد. در حالی که میزان فروش در اروپای غربی به میزان ۳۱ درصد افزایش یافته، بازار چین نیز یک رشد ۱۴ درصدی را برای لکسس تجربه کرده و تقریباً ۸۸ هزار و ۶۵۰ دستگاه از محصولات این خودروساز ژاپنی در این کشور به فروش رفتهاند.
این در حالی است که بازار ایالات متحده همچنان به عنوان بزرگترین پایگاه این کمپانی باقی مانده و تعداد ۳۶۸ هزار دستگاه از محصولات لکسس به خانه مشتریان رفتهاند؛ آماری که نسبت به سال ۲۰۱۴، به اندازه ۱۲ درصد افزایش یافته است. همچنین بر میزان تقاضای مدلهای هیبریدی لکسس نیز افزوده شده و این خودروها با رشد ۲۳ درصدی، به فروش کلی حدوداً ۱۴۹ هزار دستگاه دست یافتهاند.
لکسس بخش بزرگی از این موفقیت را به ارائه مدلهای جدید RC و NX، و همینطور نسخههای بهبود یافته ES، RX و LX مرتبط میداند. مارک تمپلین (Mark Templin)، معاون اجرایی لکسس اینترنشنال در این زمینه میگوید:
۲۰۱۵ یک سال فوقالعاده برای لکسس اینترنشنال بوده است. در این سال، علاوه بر مدلهای جدید و بازنگریشده در سری محصولاتمان، عرضه پیشرفتهترین تجهیزات ایمنی موسوم به «سیستم ایمنی لکسس پلاس» و همینطور، تولید مدل ES را در امریکای شمالی آغاز کردیم. کل خط تولید ما به سمت یک طراحی برجسته و تکاملیافته حرکت کرده و اساس برند ما با تجربه «مالکیت لکسس» در هم پیچیده شده است. ما قدردان مشتریان خودروهای لوکس به خاطر درک این موضوع هستیم و افتخار میکنیم که برای چهارمین سال متوالی، درصد رشد ما به صورت دو رقمی بوده است.