ورود
نمایشگاه اتومبیل ژنو مکانی برای آرزوهای بلندپروازانه و رؤیاپردازی برای سوپرماشینهاست. بر این اساس، خانه طراحی ایتالیایی پینینفارینا که حالا ملیتی «هندی» پیدا کرده، از کانسپت سوپرماشین H2 اسپید رونمایی کرده است. این کانسپت از تکنولوژی پیل سوختی هیدروژنی برای پیشرانه استفاده کرده است.
سازنده H2 از این مدل به عنوان «یک نمونه بینابینی بین یک پروتوتایپ مسابقهای و یک سوپرماشین تولیدی» یاد کرده است. دو مخزن هیدروژن، منبع قدرت را برای یک پیل سوختی تأمین میکنند و این پیل سوختی نیز انرژی لازم را برای دو موتور الکتریکی فراهم میکند. این سیستم پیشرانه توسط GreenGT آماده شده است؛ یک کمپانی فرانسوی-سوئیسی است که در زمینه طراحی و ساخت «سیستمهای پیشرانه پایدار» فعالیت دارد.
قدرت ۵۰۳ اسببخاری موتورهای الکتریکی از طریق یک سیستم انتقال قدرت مستقیم به چرخهای عقب منتقل میشود. به گفته پینینفارینا این خودرو که در حالت خشک وزنی برابر ۱۴۲۰ کیلوگرم دارد (به لطف استغاده از یک شاسی فیبر کربنی)، میتواند به حداکثر سرعتی معادل ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین H2 اسپید میتواند در عرض ۳/۴ ثانیه، سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.
طول این خودرو ۴۷۰۰ میلیمتر و ارتفاع و عرض آن به ترتیب برابر ۱۰۸۷ و ۲۰۰۰ میلیمتر هستند. بدنه این کانسپت که از یک طرح آئرودینامیک بهینه بهره میبرد، دارای یک فرم زیبای خالص است که ارتباط بسیار خوبی با سطح عملکرد آن برقرار میکند. البته حال و هوای یک خودروی «کانسپت» کاملاً بر H2 اسپید حکمفرماست و هیچگونه محدودیتی بر طراحی آن اعمال نشده است. امّا در برخی زمینه از مدل اولیه نمایشگاهی «فراری سیگما گرند پری فرمولا وان» محصول سال ۱۹۶۹ الهام گرفته است.