ورود
در نمایشگاه ژنو امسال آئودی یک سورپرایز برای طرفدارانش داشت و آن معرفی عضو قدرتمند خانواده Q7 یعنی SQ7 بود. هرچند SQ7 هنوز هم قدرتی کمتر از SUV های اسپرت GLE63/GLS63 مرسدس بنز و X5M بامو دارد، اما بهخوبی میتواند خلأ نمونه اسپرت Q7 را در بین محصولات آئودی پر کند.
این SUV قدرتمند مجهز به پیشرانه V8 دیزل 4 لیتری است که قادر بتولید قدرتی برابر با 435 اسب بخار و گشتاور عظیم 900 نیوتن متر است که SQ7 را تبدیل به قدرتمندترین SUV دیزل بازار میکند. این گشتاور که در 1000 تا 3250 rpm قابلدسترسی است، توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میگردد.
این پیشرانه دیزل قدرتمند، SQ7 را قادر میسازد تا ظرف 4.8 ثانیه از سکون بهسرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد درحالیکه فقط 7.4 لیتر در 100 کیلومتر گازوئیل مصرف کرده و 194 گرم CO2 در هر کیلومتر تولید میکند. حداکثر سرعت آن نیز بهصورت الکترونیکی بر روی 250 کیلومتر در ساعت محدودشده است.
مزیت اصلی و ویژگی منحصربهفرد این خودرو بهکارگیری توربوشارژر الکتریکی در آن است. آئودی SQ7 اولین خودرویی است که از این تکنولوژی استفاده میکند و این یعنی خداحافظی با پدیده تأخیر توربو. این توربوشارژر که EPC نام دارد (مخفف Electric Powered Compressor)، در مسیر هوای اینترکولر قرارگرفته و توانی برابر با 7 کیلووات دارد. برای تأمین نیروی موردنیاز آنهم یک باطری لیتیوم یون 48 ولتی در قسمت زیرین صندوق بار نصبشده است.
در قسمت بیرونی SQ7 شاهد جلوپنجره خاص محصولات سری S آئودی به همراه تغییراتی در سپرها هستیم. 4 سر اگزوز مستطیل شکل از زیر سپر عقب بیرون زده و رینگهای اسپرت 20 اینچی با لاستیکهای 285 نیز خودنمایی میکنند. البته امکان سفارش رینگهای 22 اینچی هم وجود دارد. چراغهای جلو در حالت استاندارد از نوع LED هستند درحالیکه چراغهای LED ماتریکس را نیز میتوان سفارش داد.
همچنین ترمزهای کربنی نیز بهصورت سفارشی عرضه میگردند.
این SUV اسپرت در دو نوع 5 و 7 نقره تولید خواهد شد و پذیرش سفارشات خرید آن از بهار امسال آغاز میگردد. قیمت پایه SQ7 از 89,900 یورو (97,618 دلار) در آلمان شروع میشود.