کمپانی تویوتا کانسپت رافور هیبریدی سافایر را در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی کرد.
رافور هیبریدی که با رنگ آبی منحصربهفردی پوشیده شد طراحی آشنایی دارد اما این طراحی با سپرهای همرنگ بدنه، تریم اضافی کروم و رینگهای آلیاژی 20 اینچی از مدل اصلی تمایز پیدا میکند. تویوتا اعلام کرده است که در آینده تغییرات دیگری را در جهت طراحی تهاجمیتر و پریمیوم لحاظ میکند.
با وجود تغییرات محدود در کابین، لوازم داخلی چرم مشکی و دوخت آبی تیره جلوهی زیبایی را برای این کانسپت به وجود آورده است. طراحان همچنین برای این خودرو تریم مشکی پیانو با طرح آبی هیبرید و پنل های کروم را در نظر گرفتهاند. فرمان سه پره، صندلیهای عقب قابل تنظیم و سیستم اطلاعات و سرگرمی دیگر ویژگیهای مهم این خودرو هستند.
پیشرانه این کانسپت همان پیشرانه مدل استاندارد است که حالا هیبریدی شده است؛ بنابراین پیشرانه این کانسپت از یک موتور بنزینی چهار سیلندر 2.5 لیتری چرخهی اتکینسون و یک موتور الکتریکی با باتریهای فلز نیکل تشکیل میشود. این خودرو بهصورت ترکیبی 197 اسب بخار نیرو تولید میکند و این میزان نیرو را با گیربکس CVT به چرخها منتقل میکند.
از لحاظ عملکرد این خودرو میتواند در 8.3 ثانیه از صفر تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. مسئلهی مهمتر در مورد این کانسپت هیبریدی مصرف سوخت آن است. این کانسپت 4.9 لیتر بنزین در 100 کیلومتر میسوزاند و 115 گرم گاز CO2 در هر کیلومتر تولید میکند.
کانسپت رافور هیبریدی سافایر به مرحلهی تولید نمیرسد اما تویوتا اعلام کرده است که یک نمونهی مشابه با طراحی قطعات همرنگ بدنه را در برنامهی تولیدش قرار داده است.