1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی شورولت سونیک 2017

معرفی شورولت سونیک 2017

18 فروردین 1395
  • 0

قبل از پرده‌برداری رسمی در نمایشگاه خودروی نیویورک، خودروی شورولت سونیک 2017 با تغییرات ظاهری و البته فنّاوری‌هایی جدید، معرفی شد. نمای جلوی خودرو، با چراغ‌های نو و جلوپنجره جدید شورولت که در مدل‌های اسپارک و بولت EV نیز یافت می‌شود، کاملاً تغییر کرده است؛ طوری که سونیک شبیه یک خودروی خانوادگی شده است که برای چنین خودروی کوچکی مناسب است. هر دو مدل سدان و هاچ‌بک سونیک آماده عرضه هستند.

همچنان همان موتورهای چهار سیلندر 1.8 لیتری I-4 در مدل پایه استفاده می‌شود. برای مدل‌های با آپشن بالا از موتور 1.4 لیتری 138 اسب بخاری توربوچهار استفاده خواهد شد. جعبه‌دنده 6 سرعته دستی چیزی است که در مدل پایه تعبیه‌شده است ولی نسخه‌های اتوماتیک نیز موجود است. 4 مدل از شورولت سونیک تولید خواهند شد که عبارت‌اند از مدل پایه LS، مدل میان رده LT و مدل پرمیر که جانشین LTZ سابق شده است. البته مدل مخصوص RS نیز وجود دارد که منحصر به سونیک هاچ‌بک است و این نیز در دو نسخه LT و پرمیر عرضه می‌شود. زیراندازهای مخصوص، رینگ‌های سیاه‌وسفید، فرمان فلت‌باتم با آرم مخصوص RS و صندلی‌ها و دوخت‌های قرمزرنگ ازجمله ویژگی‌های نسخه RS است. چنین پکی برای مدل سدان سونیک نیز در دسترس خواهد بود.

چراغ‌های جلو اکنون با LEDهای درونشان معقولانه‌تر به نظر می‌رسند. سپر جلو و پایینی نیز دچار تغییراتی شده است و دو چراغ مه شکن در طرفین آن به‌کاررفته است که درزمینهٔ آن‌ها دو شکاف عمودی می‌بینیم. درحالی‌که در نسخه قبلی چراغ‌ها در همان شکاف افقی قرارگرفته بودند. چراغ‌های عقب نیز با تغییرات نسبت به قبل مواجه هستند و نمای زیباتری به بخش عقبی خودرو داده‌اند. چراغ‌های عقب طوری قرارگرفته‌اند که احساس می‌شود هیچ شیشه‌ای روی آن را نپوشانده است. رینگ‌ها نیز در اندازه‌های 15 تا 17 اینچی ساخته‌شده‌اند و چهار رنگ جدید نیز به منو رنگ‌های آن افزوده‌شده است.

ازجمله فنّاوری‌ها و امکانات اضافه‌شده به شورولت سونیک 2017 می‌توان به گرم‌کن صندلی‌های جلو، گرم‌کن فرمان و روشن و خاموش شدن خودرو با دکمه اشاره کرد. علاوه بر این‌ها، سیستم اطلاعات و سرگرمی شورولت به‌وسیله یک مانیتور لمسی 7 اینچی، درروی داشبورد قرارگرفته است که از برنامه‌های Apple Carplay و Google Android Auto نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توان به پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت (4G) نیز اشاره کرد که می‌تواند هم‌زمان با هفت ‌گوشی همراه ارتباط برقرار کند. از موارد و امکانات ایمنی خودرو هم می‌توان به سیستم هشداردهنده خروج از لاین و سامانه پیشگیری از تصادف اشاره کرد.

 معرفی شورولت سونیک 2017

 معرفی شورولت سونیک 2017

 معرفی شورولت سونیک 2017

 معرفی شورولت سونیک 2017

منبع پدال


نظرات