1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مقایسه نیسان GT-R قدیم و جدید

مقایسه نیسان GT-R قدیم و جدید

19 فروردین 1395
  • 0
  • 8208

گودزیلا قدیم و جدید ندارد اما این دلیل نمی‌شود که ما تفاوت‌های GT-R فیس لیفت شده را با نمونه‌ی قدیمی آن بازگو نکنیم! با ما باشید تا از تفاوت‌های این دو آگاه شوید.

نیسان جزئیات رسمی GT-R مدل 2017 را در نمایشگاه خودروی نیویورک اعلام کرد. این خودرو از اصلاحات و به‌روزرسانی‌هایی در داخل و خارج خودرو برخوردار شده و نیسان امیدوار است که آن را در صدر رقابت‌ها نگه دارد.

اگر برای لمس فرمان این سوپر کار بی‌رحم نمی‌توانید تا سال 2017 صبر کنید، نسخه‌ی قدیمی هم می‌تواند با قیمتی خارق‌العاده کار شمارا راه بیندازد.

GT-R مدل 2017 تغییرات کوچکی را در نمای بیرونی به خود دیده است.

جلوپنجره‌ی خودرو حالا کمتر از قبل از فرمی مربع گونه برخوردار است و قطعه‌ی V شکل کرومی در زیر نشان GT-R قرار دارد که مشخصه‌ی خودروهای نیسان است. چراغ‌های روز روشن حالا با ورودی‌های هوا و زیر چراغ‌های جلوی تغییر نکرده قرار دارند.

سپر عقب منفذهای هوای جدید را در پشت چرخ‌ها پذیرا شده و نوار نقره‌ای بزرگی هم بین لوله‌های اگزوز به چشم می‌خورد. این ویژگی به همراه چین‌های افقی زیر چراغ‌های ترمز کمک می‌کنند تا خودرو سبک وزن‌تر از قبل به چشم بیاید. رکاب‌های جانبی نیز تغییر کرده‌اند اما اسپویلر عقبی دست‌نخورده باقی‌مانده است.

نیسان، GT-R جدید را با رنگ‌های جدیدی عرضه می‌کند که شامل رنگ بسیار زیبای "نارنجی کاتسورا" هم می‌شود که در تصاویر نشان داده‌شده است. اگر شما نسخه‌ی "پرستیژ ادیشن" GT-R را انتخاب کنید، می‌توانید از بین 4 تریم مختلف چرم برای داخل خودرو یکی را برگزینید.

نمای داخلی هم اصلاحات قابل‌توجهی را به خود دیده است که گیراترین آن‌ها صفحه لمسی 8 اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی است که در بالای کنسولی که توسط چرم احاطه شده قرار گرفته است. نیسان تعداد دکمه‌های موردنیاز برای سیستم ناوبری و صوتی را کاهش داده و پدال‌های تعویض دنده را بر روی غربیلک فرمان قرار داده است.

یک کنترلر چرخشی هم در کنسول مرکزی فیبر کربنی قرارگرفته است که چرخیدن در منوهای سیستم ناوبری و سرگرمی را آسان‌تر کرده و ما انتظار داریم که این سیستم در مدل‌های آینده‌ی نیسان هم بکار گرفته شود.

خودروی جدید از همان پیشرانه‌ی 6 سیلندر توئین توربوی 3.8 لیتری سود می‌برد اما 20 اسب بخار بیش از مدل قدیمی نیرو تولید می‌کند (562 اسب بخار در مقابل 542 اسب بخار مدل قدیمی) که این مهم به لطف زمان‌بندی احتراق بهبودیافته و فشار بوست بالای توربوها حاصل شده است. گیربکس 6 سرعته و دوکلاچه خودکار هم اندکی بازنگری شده تا سروصدای کمتری تولید کند و شیفت‌های نرم و روان‌تری به GT-R ارزانی دارد.

شاسی مستحکم‌تر شده و سیستم تعلیق هم در زمان دور زدن‌ها پایداری بیشتری را نشان می‌دهد.GT-R جدید به لطف تنظیم جدید سیستم تعلیق سریع‌تر از قبل پیچ‌ها را طی می‌کند. سیستم اگزوز جدید از تیتانیوم ساخته‌شده و آنچه را که نیسان "سیستم افزایش صدای فعال" می‌نامد به نمایش می‌گذارد.

نیسان هنوز قیمتی را برای GT-R جدید اعلام نکرده اما انتظار داریم که قیمت مدل جدید در حوالی نسخه‌ی قدیمی‌تر (111 هزار دلار تا 125 هزار دلار) باشد.

 مقایسه نیسان GT-R قدیم و جدید

 

 مقایسه نیسان GT-R قدیم و جدید

 مقایسه نیسان GT-R قدیم و جدید

 مقایسه نیسان GT-R قدیم و جدید

 مقایسه نیسان GT-R قدیم و جدید

 مقایسه نیسان GT-R قدیم و جدید

 مقایسه نیسان GT-R قدیم و جدید

 مقایسه نیسان GT-R قدیم و جدید

 مقایسه نیسان GT-R قدیم و جدید

 مقایسه نیسان GT-R قدیم و جدید

 مقایسه نیسان GT-R قدیم و جدید

 مقایسه نیسان GT-R قدیم و جدید

 مقایسه نیسان GT-R قدیم و جدید

 مقایسه نیسان GT-R قدیم و جدید

 مقایسه نیسان GT-R قدیم و جدید

 مقایسه نیسان GT-R قدیم و جدید

منبع پدال



نظرات