ما واقعاً، واقعاً این خودرو را دوست داریم! حتی اگر با RS7 به مدرسهی ابتدایی برویم، تماماً نوشتههای عاشقانه دربارهی این خودرو مینویسیم، تا زمانی که کاغذ تمام شود! RS7 عضو اعلای لیستی است که شامل دو نسخهی دیگر A7 و S7 میشود و موقعیت خود را در لیست 10 خودروی برتر در سالهای 2013،2012 و 2014 تثبیت کرده است. برای اثبات بیشتر این ادعا، RS7 همچنین تنها مسابقهای را که در آن شرکت کرده با پیروزی پشت سر گذاشته است (مقایسهی بین آئودی RS7 2014 و ب ام و M6 گرن کوپه 2014 و مرسدس بنز CLS63 AMG S 2014).
اما اجازه دهید، این مقایسه بیش از دو سال پیش انجامشده است و آئودی از آن زمان تابهحال بهروزرسانیهایی را اکثراً درزمینه های تکنولوژی و زیباشناسی صورت داده است. عظمت این خودرو به ما اجازه داد تا RS7 را یکی از بهترین سدان های (خب هاچبک!) پرفورمنس همهی زمانها بدانیم.
و حالا یک نسخهی با عملکرد بالا یعنی RS7 را پیش رو داریم که 45 اسب بخار بیشتر از قبل زیر کاپوت دارد. پیشرانهی نرم و روان 4 لیتری و 8 سیلندر توئین توربو در این خودرو 605 اسب بخار نیرو تولید میکند، فقط 5 اسب بخار کمتر از پیشرانهی 5.2 لیتری و 10 سیلندر ابر خودروی R8! خروجی اضافی پیشرانه عموماً از عملکرد اوربوست جدید و توربینهای متفاوت توربوشارژر ناشی میشود اما این پیشرانهی 8 سیلندر همچنین از زمانبندی بازنگری شده برای سوپاپها، دریچههای جدید اگزوز، میل بادامک متفاوت، رادیاتورهای با عملکرد بهتر و واحد کنترل دوباره برنامهریزیشده برخوردار شده است. همانطوری که انتظار دارید، مقدار زیادی نیرو در هرزمانی در اختیار شماست و غیرممکن است که با این خودرو دیوانهوار رانندگی نکنید و هنگام عبور از چراغهای راهنمایی پوزخند نزنید!
خودروهای کمی وجود دارند که ما را مشتاق استفاده از شیفتر ها میکنند اما دربارهی گیربکس 8 سرعته ی RS7 اوضاع متفاوت است! بسیار لذتبخش است که سیستم انتقال قدرت بهصورت مستقیم در اختیار شما باشد. زمانی که شما دندهی مناسب را انتخاب کنید، تعویضهای گیربکس فوراً انجام میشوند و پیشرانه همانند یک حیوان وحشی میغرد، سرزنده و خشن! دندههای بالاتر فقط به معنی سرعت بیشتر در سرعتسنج هستند و بس!
در RS7 پرفورمنس، سیستم اگزوز اسپورت بهصورت استاندارد نصبشده اما این مورد دربارهی RS7 پایه و 560 اسبی یک آپشن محسوب میشود. 20,180 دلار اضافی برای RS7 پرفورمنس واقعاً معاملهی خوبی است، جایی که این خودرو به ترمزهای کربن سرامیک مجهز بوده درحالیکه مدل پایه از آن بیبهره است. البته بهروزرسانیهای زیباشناسی و تغییرات لذیذ پیشرانه را نیز نباید از یاد برد.
RS7 اجازه نمیدهد که خشم کامل خود نمایان شود. یکی دلیل باید حالت دینامیک و یا داشتن گیربکس باحالت دستی و موقعیت اسپورت بهمنظور دستیابی به 605 اسب بخار باشد. از طرف دیگر پدال گاز بسیار حساس است بنابراین شاید شما بخواهید که از همان 560 اسب بخار پایه لذت ببرید!
RS7 پرفورمنس همچنین از سیستم تعلیق با کنترل دینامیک سواری (DRC) سود میبرد که بخشی از پکیج دینامیک 3500 دلاری در RS7 معمولی بوده و سیستم تعلیق را اسپورت تر میکند. دامپرهای DRC با مایع هیدرولیک و بهصورت مورب در طول خودرو باهم ارتباط دارند و بهصورت قابلتوجهی در هنگام طی کردن پیچها، زوایای هجومی را بهبود میبخشند. RS7 در حال حاضر تنها آئودی مجهز به DRC است، البته قبلاً این سیستم را در RS4،RS5 و RS6 تجربه کرده بودیم.
طبق گفتهی Stephan Reil، رئیس بخش توسعهی تکنیکی در قسمت پرفورمنس آئودی، تعلیق DRC به RS7 کمک میکند تا یک دور پیست نوربرگ رینگ را 3 یا 4 ثانیه سریعتر از RS7 با سیستم تعلیق بادی طی کند. با داشتن اسبهای بخار اضافه،RS7 پرفورمنس در پیست باید 5 تا 7 ثانیه سریعتر از RS7 پایه باشد. وقتی پرسیدیم،Reil گفت که زمان طی یک دور پیست قاعدتاً باید زیر هشت دقیقه و در حدود 7 دقیقه و 50 ثانیه باشد.
مدل پرفورمنس یکدهم ثانیه زودتر بهسرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرسد یعنی 3.6 ثانیه در مقابل 3.7 مدل پایه. خب بله، این خودرو قطعاً به 45 اسب اضافه نیاز ندارد.RS7 به کنترل شاسی بهتر احتیاج دارد چیزی که ما قبلاً به آن اشارهکرده بودیم و البته DRC مطمئناً به حل این موضوع کمک میکند. گذشته از همهی اینها، ما واقعاً این خودرو را دوست داریم. این را به یادداشتهای عاشقانهی خود اضافه کنید…
مشخصات کلی: پیشرانه در جلو،4 چرخ متحرک،4 در هاچبک
قیمت پایه: 129,925 دلار
نوع پیشرانه: توئین توربو، DOHC، هشت سیلندر و 32 سوپاپ، تزریق سوخت مستقیم
قدرت پیشرانه: 605 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه
گشتاور: 750 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه
گیربکس: 8 سرعته ی اتوماتیک باحالت شیفت دستی
شتاب صفرتا 96 کیلومتر بر ساعت: 3.6 ثانیه
شتاب صفرتا 160 کیلومتر بر ساعت: 7.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 305 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت بر اساس تخمینها (شهری/بزرگراهی): 9.4 /15.68 لیتر در صد کیلومتر