ورود
آستون مارتین رو به سوی خودروهای مسابقهای و اسپرت تر آورده است. اکنون این شرکت آماده است تا 150 دستگاه از یکی از بهترین خودروهای سری ونتیج خود را با عنوان GT8 با ویژگیهایی چون وزن کمتر و آئرودینامیک بسیار عالی و مقادیر بسیاری فیبر کربن به مشتریان تحویل دهد.
شاسی ونتیج برای مسابقات بهینه سازی شده و باعث چالاکی بیشتر آن شده است. تجدیدنظر در پیشرانه 8 سیلندر خورجینی 4.7 لیتری این خودرو نیز، قدرتان را به تقریباً 446 اسب بخار رسانیده است. برای انتقال این نیرو میتوان یک گیربکس شش سرعته دستی یا 7 سرعته اسپرت شیفت اتوماتیک را سفارش داد.
تغییرات بصری این خودرو با معیارهای WEC صورت گرفته و شامل شکاف فیبر کربنی در جلو، تغییر سپر و ضربه گیرها، گلگیرها و رکابهای جانبی و دیفیوزر عقب میشود. کیت آئرودینامیکی همراه با باله عقب و عناصر اضافی دیگر نیز به صورت اختیاری قابل سفارشاند.
چرخهای 5 پره به صورت استاندارد و چرخهای 7 پره بسیار سبک وزن منیزیومی به صورت اپشن ارائه میشوند. هر دو مدل با تایرهای میشلن سوپر پایلوت پوشیده میشوند.
استفاده از سقف فیبر کربنی، پنجره عقب پلی کربنات و اگزوزهای تیتانیومی برای صرفه جویی در وزن خودرو بودهاند. بعلاوه پانل داخلی دربها نیز از فیبر کربن بوده و صندلیهای اسپرت مسابقهای نیز فیبر کربنی میباشند. همه این انتخابها باعث شده تا وزن خودرو حدود 100 کیلوگرم کاهش یابد. بدین ترتیب این سبک وزنترین خودروی مسابقهای ونتیج آستون مارتین خواهد بود. البته برای اینکه این خودرو را بتوان در جاده نیز استفاده نمود، یک سیستم صوتی 160 وات و آخرین نسل از سیستم اطلاعات و سرگرمی AMi III نیز دران استفاده شدهاند. بنابراین این خودرو را میتوان مستقیم از پیست به جاده و بلعکس راند.
قیمت پایه آستون مارتین GT8 از 165 هزار پوند شروع خواهد شد و تحویل آن از سه ماهه آخر سال جاری شروع میشود.