آمریکاییها عقیده دارند که بزرگتر همواره بهتر است. حالا مینی با مدل کلابمن این موضوع را ثابت میکند. از زمان احیای نام تجاری مینی توسط BMW، این خودروها به طور دائم در حال رشد و بزرگتر شدن بودهاند. کلابمن در سال 2007 به صف محصولات مینی پیوست و در واقع شامل افزودن 25 سانت به طول مینی کوپر و سپس نصب درب عقب بود. نسل دوم این خودرو همچنان در حال اضافه کردن طول خود است و همچنین دربهای آن نیز افزایش یافتهاند.
آخرین نسخه کلابمن 43.7 سانتی متر کشیدهتر از مدل کوپر دو درب و 27.7 سانتی متر طویلتر از کوپر چهار درب است. بعلاوه 7.37 سانتی متر عرض آن نیز بیشتر شده است. فارغ از ابعاد و سانتی مترها، موضوع مهم ایجاد فضای کافی برای سرنشینان شامل 4 بزرگسال و محموله بارهای آنهاست. فضای بار در حالت عادی 18 فوت مکعب است که دو برابر مینی کوپر استاندارد است. با همه این تفاسیر، هنوز کلابمن خودروی بزرگی محسوب نمیشود و با طول کلی 4.27 سانتی متر، تنها 2 سانتی متر از یک فولکس گلف کشیدهتر است و البته گلف در مقایسه با آن از فضای بهتری برای صندلیها و بار برخوردار است.
مینی کوپر کلابمن به یک موتور 1.5 لیتری سه سیلندر توربو مجهز شده است. موتور کوچکمی که هیچ شانسی در برابر موتور 1.8 لیتری یا 2.0 لیتری توربوی گلفهای GTi ندارد. قدرت خروجی این موتور، 134 اسب بخار در دور موتور 4400 و گشتاور آن 162 پوند فوت در دور موتور 1250 دور بر دقیقه میباشد. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس 6 سرعته خودکار با امکان شیفت دستی استفاده شده است.
این خودرو قادر است در 8.0 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. مصرف سوخت میانگین هم 8.71 لیتر اعلام شده است.
همانند کوپر معمولی، این خودرو هم از فضای مناسب برای سرنشینان جلو برخوردار است. موقعیت رانندگی بسیار راحت و وضعیت دید هم مناسب است. یک نمایشگر بزرگ در مرکز داشبورد جای داده شده و در عین حال سعی شده تا از افزایش بی مورد تعداد کلیدها و دکمهها پرهیز شود. افزودن فاصله بین دو محور باعث شده تا سوار شدن سرنشینان عقب با راحتی بیشتری صورت بگیرد و در عین حال فضای پای بیشتری نیز برای آنها مهیا گردیده است. کلابمن از کابین آرامی سود میبرد. در سرعت 113 کیلومتر بر ساعت، صدای داخل اتاق 67 دسیبل است و در حالت تمام گاز هم تنها صدای آن به 71 دسیبل افزایش مییابد.
استفاده از رینگهای 17 اینچی اختیاری با تایرهای ران فلت، ارتفاع کوتاه سواری و فرمان تند و تیز و سیرک این خودرو باعث چابکی آن شدهاند. شتاب جانبی اندازه گیری شده 0.83 جی بوده و در عین حال تعادل خوبی در آن به چشم میخورد.
مدل پایه قیمتی 24950 دلاری دارد. اما افزودن سیستم ناوبری، چرخهای آلیاژی 17 اینچی، سان روف بزرگ شیشهای و تجهیزات اضافه دیگر، قیمت آن را تا 31750 دلار بالا میبرد. این یک خودروی سرگرم کننده با طراحی خاص و متمایز است. هرچند چندان هم بزرگ نیست و گران قیمت هم به نظر میرسد و شاید بتوان به جای آن یک مزدا 3 یا فولکس گلف را انتخاب کرد اما خاص بودن آن باعث خواهد شد که محبوب تعداد زیادی از خریداران باشد.